تصادفات ناشی از تصادفات بیشتر از فوتی ها/ تصادفات جاده ای نوروزی تاکنون 27 کشته برجای گذاشته است.


ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817468

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تصادفات جاده ای نوروزی در سیستان و بلوچستان تاکنون 27 قربانی گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حبیب غزنوی در گفت و گو با عصرهامون گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی 25 اسفند 1392 تا ظهر امروز 4 فروردین 1401 27 نفر از هموطنان عزیزمان را در تصادفات جاده ای استان از دست دادیم که 9 نفر از آنها 27 نفر بودند. غیرایرانی هستند که معمولاً مردم مظلوم افغانستان هستند.

وی افزود: از ابتدای نوروز تاکنون 495 ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی برای امدادرسانی به حوادث جاده ای در استان انجام شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: از این تعداد 242 ماموریت در حوزه شهری و 253 مورد در جاده های استانی بوده که به 481 نفر در جاده ها و 347 نفر در حوزه شهری امدادرسانی شده است.

به گفته وی، تعداد ماموریت های مرتبط با حوادث رانندگی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد و تعداد مجروحان 41 درصد افزایش نشان می دهد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: امسال نسبت به سال های گذشته به دلیل واکسیناسیون عمومی محدودیت های تاج کاهش یافته و شاهد افزایش تردد هستم اما متاسفانه روند تصادفات رو به افزایش است.

وی گفت: حفظ جان یک فرد نیز برای ما بسیار مهم است، بنابراین از مردم می خواهیم قوانین و مقررات حرکت را رعایت کنند.

غزنوی افزود: تمامی نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی در ایام نوروز در آمادگی کامل رزمی هستند و در این ایام و قبل از تعطیلات خدمات درمانی به هموطنان و مسافران عزیز ارائه می شود.

فریبرز راشدی رئیس اورژانس بیمارستان دانشگاهی زاهدان گفت:

وی ادامه داد: تنها در 24 ساعت گذشته 29 تصادف و ماموریت جاده ای در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رخ داده و 46 نفر مجروح شده اند.

این مقام مسئول بیان کرد: از رانندگان و گردشگران درخواست می شود با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سرعت مطمئنه را رعایت کرده و در هنگام خستگی و خواب آلودگی از رانندگی پرهیز کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید