تصمیم استاندار تهران برای تعیین محل تجمع اعتراضی

محسن منصوری در خصوص اقدامات دولت برای اجرای اصل 27 قانون اساسی درباره آزادی تجمعات گفت: اولا با برگزاری مجامع در چارچوب قانون کاملا موافقیم. گاهی به گونه ای تبلیغ می شود که کشور یا دولت تحت هیچ شرایطی تمایلی به برگزاری تجمع ندارند که روایت و تفسیری کاملا اشتباه است.

استاندار تهران ادامه داد: قبل از این مسائل هرکس به استانداری مراجعه می کرد و در چارچوب قانون درخواست می کرد، قانوناً به درخواست او رسیدگی می کردیم و پاسخ می دادیم. رویه صحیح

وی تصریح کرد: نامزدهای برگزاری جلسات باید درخواست خود را به صورت کتبی ارائه کنند، این درخواست به کمیته مربوطه در حوزه معاونت های سیاسی ارجاع، رسیدگی و تصمیم گیری خواهد شد. درخواست به معنای اخذ مجوز نیست. درخواست فقط در چارچوب قانون رسیدگی خواهد شد. ما مشتاقیم تا جایی که امکان دارد تجمعات برگزار شود و این را یک فرصت برای خود و کشورمان می دانیم.

منصوری همچنین یادآور شد: نکته دوم این است که پیرو دستورات و دستورات رئیس جمهور در شورای تامین استان تهران صحبت کردیم تا مناطقی که از نظر تامین مشکل خاصی ندارند و از نظر تردد و ترافیک دسترسی مناسبی دارند. برای مردم چالش ایجاد نکنید به دو قسمت تقسیم می شوند یا به سه نقطه در تهران به عنوان محل تجمع اشاره می کنیم.

وی ادامه داد: معاونت سیاسی وزارت کشور در مرحله تهیه و تنظیم آئین نامه است.

استاندار تهران با بیان اینکه این موضوع باید در شورای تامین استان و شورای امنیت ملی تصویب شود، گفت: البته این یکی از مواردی است که رئیس جمهور در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده و به وزیر کشور دستور داده است. کارشناسی را هم ادامه می دهیم، امیدواریم ظرف دو سه ماه تکمیل شود و به زودی اصل تعیین محل تجمعات مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید