تصمیم جدید مدیران جشنواره فجر که دنیا را متحیر می کند

بر اساس سیاست محیر العقول روابط عمومی جدید جشنواره فیلم، فعالیت عکاسان خبری در این مدت با محدودیت شدید مواجه شد و روابط عمومی این گردهمایی – حتما از سوی رییس سازمان سینمایی اعلام شده است. خزاعی – در اقدامی غافلگیرکننده تصمیم گرفت تعدادی عکاس سفارشی استخدام کند که تمامی عکس های رسانه های مختلف را تهیه و تهیه کنید!

تصمیم جدید مدیران جشنواره فجر که دنیا را متحیر می کند

به نظر می رسد همه چیز در این دوره از جشنواره با استفاده از روش های جدید و صرفاً با مدیریت همه چیز انجام شود. از جمله بحث پوشش رسانه ای و ارسال اخبار به دستور برگزارکنندگان جشنواره!!

ایجاد چنین محدودیت هایی لزوماً به معنای محدود کردن اطلاعات نیست، بلکه آنچه برگزارکنندگان جشنواره را نسبت به ظاهر و انتشار برخی عکس ها و اخبار نگران می کند، تغییر نگرش و جهت گیری جریان طبیعی حاکم بر فضای چنین رویدادهایی است.

جریان سیاسی غالب که نگران هر نوع تنشی است، می ترسد چشم کالاف را از دست بدهد. به عبارت ساده تر، سیاستمداران و مدیران جشنواره فیلم فجر با ایجاد چنین محدودیت هایی از درون خود، نمی خواهند حتی یک قاب عکس مغایر با قاب های استاندارد آنها منتشر شود!

نصب این بدعت خطرناک توسط جمعی از خبرنگاران سابق در دفتر جشنواره فجر در حالی اتفاق می افتد که جشنواره چهل و یکم به هزار و یک دلیل کمتر در نظر مردم و رسانه ها موفق خواهد بود.

ورود به ظاهر منطقی سازمان سینمایی برای رفع محدودیت های اعمال شده از سوی روابط عمومی بر جشنواره و تغییر روند اتخاذ چنین تصمیمات کاملاً اشتباهی، ممکن است در بازگرداندن اعتماد از دست رفته بین مدیریت نابسامان و رسانه حرفه ای موفق باشد.

مدیریت فرزانه سینما بداند که با ساماندهی تعدادی از خبرنگاران رسانه های غیرحرفه ای توسط مشاوران «شیرین بیان» برای انعکاس اخبار سرسبز و خوشایند ناشایست سینما، چه لطمه ای به اقتدار و اعتماد این سینما خواهد زد. کسانی که در سینما کار می کنند و برای خودم رسانه حرفه ای دارند…!

به یاد نداریم تا دو سال پیش کدام یک از سمت های روابط عمومی زمان رئیس سازمان سینمایی، 3-4 ماه مانده به پایان کار مدیران ارشد خود، برای تجلیل از خدمات حسین، برنامه ساخت کلیپ را داشتند. ثامامی که. اکثریت مخالفان، این طرح در جوانی خنثی شد!

یک فیلمساز عاقل نباید اجازه دهد که هویت حرفه ای جشنواره فیلم فجر به دست خوش رقصی ها و چاپلوسی های افرادی که تنها تخصصشان همین «کسب و کار» است سپرده شود!

دیدگاهتان را بنویسید