تصمیم شبانه دولت در مورد یارانه ها

تصمیم شبانه دولت در مورد یارانه ها

بر اساس اطلاعات موجود و جزئیات لایحه بودجه 1402 نرخ ارز در لایحه 23 هزار تومان است و نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

اما طبق گفته سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد که از سود مالی دولت از افزایش نرخ ارز گفته بود، ارز دولتی بر اساس نرخ نیما به ریال تبدیل می شود که همچنان همان نرخ است. همان 28 هزار و 500 تومان و تعویض نمی شود.

بر اساس این عدد، تمامی درآمدهای ارزی دولت که از فروش نفت و فرآورده های نفتی حاصل می شود، بر اساس نرخ ارز نیما به ریال تبدیل می شود. دولت بر اساس لایحه بودجه 603 هزار میلیارد تومان منابع برای درآمد نفتی اختصاص داده است.

مفروضات قانون بودجه بر اساس فروش روزانه 1.4 میلیون بشکه نفت به قیمت متوسط ​​85 دلار است. بر اساس نرخ ارز 23 هزار تومانی، درآمد حاصل از نفت حدود یک هزار میلیارد تومان خواهد بود که با کسر سهم 40 درصدی صندوق توسعه ملی و سهم 14.5 درصدی وزارت نفت، این رقم به همان تعداد در لایحه بودجه تعیین شده است.

لازم به ذکر است که بر اساس آمار روزانه فروش نفت در بودجه، شاهد درآمد 21 میلیارد دلاری دولت (علاوه بر درآمدهای پتروشیمی و گازی) خواهیم بود. با توجه به پیش فرض مطرح شده برای فروش نرخ ارز در سامانه نیما، شاهد درآمدهای 143 هزار میلیارد تومانی بیش از 600 هزار میلیارد تومانی در بودجه خواهیم بود.

یکی از مهمترین پیشنهاداتی که می توان بر اساس ماهیت درآمد نفتی کرد این است که این مبلغ به یارانه ها اضافه شود و به صورت یارانه به مردم پرداخت شود. با توجه به تورم سال جاری انتظار می رود نمایندگان شورای اسلامی و اعضای کمیسیون تلفیق در این خصوص تصمیم گیری کنند./ تسنیم

واریز فاز اول کمک نقدی بهمن ماه؛ امشب
مجری طرح کاتالوگ الکترونیک اطمینان دارد که هیچکس از اجرای این طرح یارانه کوتاه نخواهد آمد و کاتالوگ الکترونیکی برای حمایت از معیشت و کمک به سبد غذایی خانوار اجرا می شود.

حمید فرداد با اشاره به اجرای طرح کاتالوگ الکترونیک در سه استان مرکزی قزوین و گیلان گفت: مردم این سه استان می توانند از تمامی فروشگاه های موجود خرید کنند.

وی از تمامی فروشگاه های این سه استان دعوت کرد تا در صورت تمایل به عضویت در سامانه، اپلیکیشن شما را از سایت shoma.sfara.ir دانلود کنند.

به گفته برگزارکننده پروژه الکترونیکی کالابرگ، ثبت نام و فعال سازی تمامی مغازه ها در این سه استان آغاز شده و اعتبار مردم اخذ می شود تا بتوانند خرید کنند.

فرداد با اشاره به وجود برخی ابهامات از سوی مردم در خصوص این طرح، اظهار کرد: ممکن است عده ای نگرانی برای مراجعه به سامانه داشته باشند، اما با اطمینان اعلام می کنیم که این طرح کاملا اختیاری است و یارانه هیچکس قطع نمی شود و خانوارها می توانند. مبلغ را یک ماه زودتر دریافت خواهند کرد یارانه خود را خرج می کنند.

وی با اشاره به لیست اقلام مشمول این طرح گفت: سبد 10 قلمی شامل ماست، شیر، پنیر، شکر، ماکارونی، کره مایع، برنج، مرغ و تخم مرغ 530 هزار تومان است. به دلایلی از جمله تورم احتمالی به 550 هزار تومان افزایش می یابد، سهم مردم 235 هزار و 750 تومان است که در جدول ثابت می ماند.

مدیرعامل شرکت خدمات فناوری رفاه ایران در گفت و گوی تلویزیونی درباره هدف گسترش و اجرای طرح در سایر استان ها گفت: تلاش بر این است که با حفظ تناسب کار در سراسر کشور سرعت و دقت انجام شود. طی این هفته سه استان گیلان، قزوین و مرکزی علاوه بر هرمزگان فعال می شوند و سپس طرح را در سطح کشور ترویج خواهیم داد.

فرداد تاکید کرد: چشم انداز فعلی ما این است که 100 درصد برنامه را پوشش دهیم تا کل کشور را به حداقل مطلوب برسانیم اما برای فعال سازی همه فروشگاه ها باید مراحل خودمان را طی کنیم.

وی درباره اعتبار پیش بینی شده برای اجرای پروژه در سال 1402 نیز گفت: این پروژه در سال آینده ادامه پیدا می کند یا خیر، سیاسیون باید پاسخگو باشند زیرا مجری کار ما هستیم اما به نظر می رسد ادامه داشته باشد. در حال حاضر مذاکرات تخصصی در حال انجام است و امیدواریم مجلس موفقیت این پروژه را ارزیابی کرده و با دولت در میان بگذارد.

در گام اول طرح صورتحساب الکترونیکی در استان هرمزگان به صورت آزمایشی اجرا شده است. بر اساس گزارش ها، تعداد تراکنش ها در هرمزگان به حدود 4000 تراکنش رسیده و در 14 روز گذشته 1.5 میلیارد خرید از طریق سامانه انجام شده است که نقطه قوت و موفقیتی شایسته برای اجرای این طرح تلقی می شود.

سید سلطان مرتضوی – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت از اتصال سه استان گیلان، قزوین و مرکزی به طرح محصول جوهر الکترونیک خبر داد و با هماهنگی با فروشگاه های زنجیره ای، ملی در آینده نزدیک فرم طرح محصول اجرا خواهد شد ما برگه الکترونیکی را پیاده سازی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: این طرح تا پایان سال در سراسر کشور اجرا می شود و دولت قصدی برای حذف یارانه نقدی ندارد اما داشتن فاکتور الکترونیکی یک تکلیف قانونی است.

به گفته وزیر کار، این طرح اختیاری است و مردم می توانند کاتالوگ الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب کنند و قیمت ها بر اساس تعرفه شهریور 1400 تعیین شده است. دولت قصد دارد از ارز نیمایی برای کالاهای اساسی استفاده کند و افزایش قیمت در این زمینه منطقی نیست.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر مردم چهار استان هرمزگان، گیلان، قزوین و مرکزی می توانند با مراجعه به فروشگاه های مجاز متصل به شبکه شما (شبکه ملی اعتبار) از این اعتبار برای خرید اقلام ضروری استفاده کنند. لازم به ذکر است این طرح برای فروشندگان مواد غذایی، لبنیات، پروتئین، فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف اجباری نیست می توانند با مراجعه به نرم افزار بازار و مایکت و یا از طریق درگاه الکترونیکی shoma.sfara.ir اقدام به نصب اپلیکیشن خود کنند. » و برای اتصال به این سامانه از پنل فروشنده ثبت نام کنید.

تسویه و واریز خریدهای اعتباری مشابه تسویه حساب با فروشندگان از طریق دستگاه کارتخوان است و به گفته مدیر پروژه الکترونیک کالابرگ، اتصال به این طرح کاملا رایگان است و فروشندگان نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارند. پول خرید کالا نیز در مدت 48 ساعت به حساب فروشنده یا بازرگان واریز می شود.

نحوه خرید 10 قلم کالای ارائه شده در کاتالوگ الکترونیکی به این صورت است که در این طرح اعتبار سپرده به صورت نقدی قابل برداشت نیست و تنها 10 قلم کالای اساسی با آن قابل خریداری است. در واقع یک ماه قبل از پرداخت یارانه نقدی ماهانه، این اعتبار برای خرید 10 قلم کالای در نظر گرفته شده در این طرح به حساب شخص (سرپرست) واریز می شود و امکان پذیر نیست. برداشت پول نقد. هر یک از سرپرستان خانوار می توانند تا سقف مبلغ یارانه پولی به ارزش کالای مشخص شده خریداری کنند که به صورت عادی با کارت بانکی انجام می شود و بخشی از یارانه کالا از اعتبار حساب یارانه کسر می شود. و موجودی از حساب بانکی سرپرست خانوار کسر و بیستم هر ماه موجودی وام به حساب سرپرست واریز می شود. در صورت عدم تمایل به خرید کالاهای الکترونیکی، باز هم امکان پرداخت یارانه واریزی ماه های بعد وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید