تصمیم عجیب دولت برای استقلال و پرسپولیس

تصمیم عجیب دولت برای استقلال و پرسپولیس

مجید نامجو مطلق تاکید می کند که مشکلات ساختاری فوتبال ایران باعث حذف استقلال، پرسپولیس و گل گهر از لیگ قهرمانان شده است و نباید فکر کنیم که مواضع برخی افراد و مدیران باعث تغییر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا شده است. . نامجومطلق در گفت و گو با خبرورزشی معتقد است که استقلال در نیم فصل باید تقویت شود.

*خوشبختانه شرایط استقلال در جدول بسیار خوب است اما این روند باید ادامه پیدا کند. اینکه تا الان فقط 5 گل خوردیم نشان می دهد که ساختار تدافعی و دفاعی استقلال خیلی خوب کار می کند. البته به کپر رفسنجان 2 گل زدیم اما به هر حال چنین اتفاقاتی در فوتبال رخ می دهد. انصافا مردم رفسنجانی فوتبال بسیار زیبایی به نمایش گذاشتند و نشان دادند که در آینده حرف های زیادی برای گفتن دارند.

* شرایط در استقلال خیلی خوب است اما این تیم باید نیمه دوم خود را تقویت کند و هافبک بازیساز بگیرد. استقلال به بازیکنانی مثل جباری، جانواریو یا جپاروف نیاز دارد.

* شاید استقلال در این مرحله خیلی دوستانه برای تماشاگران بازی نکند، اما نمایش حرفه ای دارد و همانطور که گفتم در دفاع تیمی خیلی خوب عمل می کند. البته فراموش نکنیم که بازی های برگشت سخت تر خواهد بود چرا که برخی تیم ها قاطعانه برای کسب سهمیه یا قهرمانی می جنگند و برخی نیز برای سقوط نکردن با تمام وجود وارد زمین می شوند.

*حذف استقلال و پرسپولیس به این دلیل است که هشدارهای چند سال اخیر به فوتبال ما جدی گرفته نمی شود. متاسفانه فکر می کردیم کنفدراسیون حیاط خلوت ماست و به راحتی می توانیم با مستندسازی برای همیشه در لیگ قهرمانان حضور داشته باشیم. این واقعیت فوتبال ماست. آیا باید تکلیف حرفه بودن یا نبودن فوتبال ایران را روشن کنیم؟ در حال حاضر برخی از تیم های لیگ برتری ما نمی دانند بازی بعدی خود را در کدام ورزشگاه برگزار کنند. یا باید نام این حرفه را از لیگ حذف کنیم یا باید ساختار خود را درست کنیم. اگر یک بار برای همیشه تصمیم بزرگی بگیریم و تیم هایی که صلاحیت حرفه ای ندارند را از لیگ برتر حذف کنیم واقعا چه اشکالی دارد؟

* به طور کلی لیگ برتر را با حضور 10 تیم برگزار کنید و تیم ها در طول فصل 3 بار با هم بازی کنند. بیایید این کار را انجام دهیم تا ساختار فوتبال باشگاهی ما حرفه ای شود. البته خود کنفدراسیون هم بدون شک از کمبود استقلال و پرسپولیس رنج خواهد برد چرا که کیفیت این دیدارها پایین می آید اما طبیعی است که برای رسیدن به نظم مطلوب چنین تصمیمی گرفته است.

* واقعیت این است که دولت نمی خواهد استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار کند، بنابراین حتی اگر سهام را به هر دو باشگاه بفروشد، باز هم حداکثر 49 درصد را واگذار می کند و بقیه را به مدیران هر دو باشگاه می سپارد. فرض کنید در چنین شرایطی می توانم به استقلال کمک کنم حتی اگر سهام استقلال را بخرم؟ من در اقتصاد تخصص نداشته ام و قطعا نمی توانم در این زمینه به استقلال کمک کنم. کار باید در اختیار افراد واجد شرایط باشد، اما وقتی کار واجد شرایط نباشد، وضعیت به همین شکل می شود.

* قبول دارم که نمایندگان محترم مجلس باید در قبال امور جاری کشور مسئولیت داشته باشند و شرایط را برای مقابله با فساد در همه عرصه ها فراهم کنند، اما معتقدم کشور آنقدر مشکلات مهم دارد که مجلس باید آنها را در اولویت قرار دهد. وقتی صحبت از مبارزه با فساد می شود، ناخودآگاه مورد مارک ویلموتس را به یاد می آوریم. در این مورد مشخص بود که اتفاقات غیرعادی رخ داده است و باید با عاملان و عاملان برخورد شود، اما واقعا چه اتفاقی افتاده است؟ آیا کسی به خاطر این موضوع اخراج شده است؟ آیا مقصران تحقیق شده اند؟ مبارزه با فساد در ورزش به این معناست که در آستانه جام جهانی چند بازیکن بزرگ تیم ملی ایتالیا دستگیر و با دستبند به اداره پلیس منتقل شدند. به نظر من حرفه آقای مصطفوی کار درستی بود.

* باشگاه های ما عادت داشتند برای حضور در بازی های آسیایی مستندسازی کنند و از فدراسیون بخواهند مشکلاتشان را حل کنند. آنها عادت داشتند که فدراسیون شکایتی علیه آنها گزارش نکند، اما این بار فدراسیون گزارشی نداد، اما شرکت آلمانی که طرف قرارداد با کنفدراسیون بود، به نتیجه رسید و اتفاقی افتاد که همه درباره آن هشدار داده بودند. مدت زمان طولانی. نمی توان کاظم اولیایی یا داریوش مصطفوی را در چنین مشکلی مقصر دانست و این بندگان خدا را می توان در حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا مقصر دانست.

دیدگاهتان را بنویسید