تصمیم مدافع سابق ارتش برای محرم نویدکی

تصمیم مدافع سابق ارتش برای محرم نویدکی

فرشید طالبی درباره عملکرد سپاهان پس از بازگشت نویدکی گفت: از همان ابتدا هم گفتم در مدیریت باشگاه اتفاق خیلی خوبی است که اجازه جدایی نویدکی را ندادند. محرم نویدکیا اصلاً مجبور به ترک صحنه نبود و مدیریت نشان داد که چقدر با تجربه هستند و تصمیم درستی گرفتند. محرم نویدکیا هر چقدر هم در عرصه فوتبال تجربه داشته باشد، کار در مربیگری متفاوت است. این به هر حال برای نویدکی تجربه خوبی بود و خوشبختانه او در تیم ماند.

این حواشی شوک خوبی برای تیم نویدکی بود

وی ادامه داد: سپاهان در دو بازی اخیر چهار گل زده و عملکرد بسیار خوبی دارد. این حواشی شوک خوبی برای تیم بود اما این تیم باید باهوش باشد. در مورد کارهای تاکتیکی هم فکر می کنم سپاهان به فضای زیادی نیاز دارد و جا برای رسیدن به سپاهان واقعی وجود دارد. من به عنوان فردی که 10 سال در اصفهان بازی کردم و برای قهرمانی می جنگم، نویدکی را کاملا درک می کنم. توقعات در تیم هایی که هوادار دارند بیشتر است. سپاهان امسال همه فاکتورهای قهرمانی را داشت و بازیکنانی در این تیم هستند که با کیفیت هستند.

توقعات بالا رفته و کار سخت تر شده است

مدافع سابق سپاهان گفت: توقعات بالا رفته و کار سخت شده است. نویدکی دومین سال مربیگری خود را سپری می کند و برآورده کردن این انتظارات آسان نیست. دیدیم یکی شانه هایش را بالا انداخت و اتفاقاتی افتاد که تجربه و مدیریت بیشتری می طلبد. البته این طبیعی بود و فوتبال همین است. پاری سن ژرمن نیز برای رقابت با غول های جهان ستاره ها را جمع می کند و ممکن است شکست بخورد. بسیاری از ستاره ها همیشه نمی توانند دلیل موفقیت باشند. تشکیل یک تیم کامل مهمتر از داشتن تیمی با ستاره های زیاد است.

سپاهان به روانشناس نیاز دارد

وی فشار روی مهاجمان سپاهان را زیاد دانست و افزود: معتقدم اگر استرس و تنش از فاز هجومی سپاهان بیرون بیاید شک نکنید برای هر تیمی خطرناک خواهد بود. مشخص است که برخی از بازیکنان سپاهان در شش قدم نمی توانند گلزنی کنند و این نشان دهنده تنش در پاهای بازیکنان است. از محمدرضا ساکت خواستم یکی دو روانشناس به سپاهان ببرد تا بازیکنان این تیم خودشان را پیدا کنند. اگر این فشار کم نشود این بازیکنان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. خوشحالی مقانلو پس از گلزنی به فجر را ببینید. این نشان می دهد که فشار روی آنها زیاد است. به نظر من با چند برد متوالی سپاهانی ها از این وضعیت خارج می شوند.

به نظر می رسد که ذوب ها پیدا شده اند

طالبی درباره عملکرد ذوب آهن با مهدی تارتار گفت: تارتار کل یک تیم را تغییر داد و این نشان می دهد که باشگاه به خواسته سرمربی عمل کرده است. ذوب آهن در نیم فصل شرایط سینوسی داشت اما در نیم فصل دوم تغییر کرد. این بردها موقعیت تیم را بهبود بخشید و با بازیکنانی که به خدمت گرفته شدند، خلأها و نقاط ضعف را پر کرد. فولاد در فاز هجومی مشکل داشت اما اکنون وضعیت بهتری دارد. ذوب آهن در این سه دیدار به راحتی گلزنی نکرد و توانست از موقعیت ها استفاده کند. تیم متعادل است و به نظر می رسد خودشان را پیدا کرده اند.

تاتار سابقه دارد، اما وضعیت سنگ آهن متفاوت است

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانند از این روند سینوسی خارج شوند. از آنجایی که این دو تیم پرچمدار ایران در آسیا بودند، هر فردی که وارد می شد از او برای موفقیت در آسیا می خواست و این تیم را با مسابقات آسیایی مقایسه می کرد. این کار را سخت می کند و باید ببینیم رهبری آنها چه می خواهند و چه فکری می کنند. اصلا نمی توان چیزی را پیش بینی کرد و نمی توان گفت در آینده چه اتفاقی برای تارتاروس خواهد افتاد. تارتاروس در گذشته رکورد خوبی دارد اما این دو تیم همیشه بهترین های ایران بوده اند و شرایط کاملا متفاوت است. همچنان معتقدم سپاهان و ذوب آهن با گذشته خود بی نهایت فاصله دارند.

دیدگاهتان را بنویسید