تصمیم نهایی برای سرویس مدارس یزد تا هفته آینده/ سفر 40 درصد دانش آموزان یزدی وابسته به سرویس است


زمان: 15:18
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819743

رئیس انجمن اولیا و مربیان استان یزد:

پیمان فر گفت: مقرر شد تا هفته آینده با بررسی تعداد خودروهای فعال و نیازسنجی مدارس، کمبود سرویس مدارس در یزد برطرف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم پیمان فر رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به بازگشایی مدارس و چالش دانش آموزان یزدی در نبود خدمات حمل و نقل صبح امروز گفت: سازمان حمل و نقل بار و مسافر. ، پلیس راهنمایی و رانندگی استان، مدیرکل آموزش و پرورش و روسای آموزش و پرورش نواحی یک و دو برای رفع چالش سرویس مدارس در یزد گرفته شدند.

پیمان فر افزود: در این جلسه مقرر شد سازمان حمل و نقل بار و مسافر یزد تعداد خودروها و رانندگان فعال یزد را تا روز پنجشنبه 18 فروردین ماه و آموزش اولین و دو خودروی مورد نیاز را به استانداری اعلام کند. دانش آموزان را برای ایاب و ذهاب اعلام کنید و سپس در جلسه ای در روز شنبه بیستم در این مورد تصمیم گیری کنید.

رئیس انجمن اولیا و مربیان استان یزد با بیان اینکه نرخ مصوب قبلی برای رانندگان در سال جاری مناسب نبود، گفت: با تصویب تعرفه خدمات، تعرفه خدمات در مهرماه سال گذشته برای یک سال تحصیلی تصویب شد. که تا پایان خردادماه امسال است اما به دلیل ناپایدار بودن شرایط در مدارس، رانندگان امکان پذیرفتن ایاب و ذهاب دانش آموزان با نرخ از پیش مصوب را ندارند.

وی بیان کرد: با بررسی نرخ توسط بخشدار و اطلاع رسانی به شهرداری و آموزش و پرورش، امیدواریم در هفته آینده همه دست اندرکاران این موضوع مانند گذشته تلاش کنند و خدای ناکرده پس از تایید جدید روسای آموزش و پرورش این چالش انجام شود. با توجیه مدیران مدارس حل شد.»

پیمان فر افزود: متاسفانه تعطیلی پی در پی مدارس و بی ثباتی در بازگشایی آنها باعث شده تا رانندگان مینی بوس و خودروهای شخصی از راه های دیگر امرار معاش کنند و به همین دلیل تعداد سرویس های فعال مدارس به طور دقیق مشخص نیست.

وی گفت: در حال حاضر 15 مؤسسه سوارکاری و 29 مؤسسه مینی بوس سواری در یزد فعال هستند که تقریباً به 40 درصد دانش آموزان یزدی خدمات حمل و نقل ارائه می کنند.

رئیس انجمن اولیا و مربیان استان یزد گفت: متاسفانه کمبود خدمات برای مدارس دو مشکل خطرناک است. اولاً ترافیک شهر را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و ثانیاً دانش آموزان پسر بیشتر از موتور سیکلت استفاده می کنند: «می گویند خطرات زیادی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید