تصمیم پرسپولیس برای جذب بازیکنان سپاهان

تصمیم پرسپولیس برای جذب بازیکنان سپاهان

سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی فر، سجاد شهبازاده، رضا میرزایی، محمد نژاد مهدی، یاسین سلمانی، کریستوفر کنت و گئورگی ولسیانی 8 بازیکن سپاهان هستند که قراردادشان در پایان فصل با این تیم به پایان می رسد. از طرفی پرسپولیس قبل از پایان فصل برای بازیکنان مطرحی چون رفیعی، شهبازاده و اسماعیلی دندان قروچه می کند و با ستاره های سپاهان مذاکره می کند.

گفته می شود مذاکرات سجاد شهبازاده و سروش رفیع با باشگاه پرسپولیس تاکنون پیشرفت داشته است. این شاید یکی از عوامل منفی در تمرکز بازیکنان سپاهان برای کسب نتیجه و ماندن در رده دوم جدول باشد. دانیال اسماعیلی فر یکی دیگر از گزینه های طلایی سرخ پوشان پایتخت است تا سپاهان به سختی می تواند انتقام جذب مغانلو و هایک از سپاهان را بگیرد.

رسول کربکندی کارشناس و پیشکسوت فوتبال یکی از دلایل علاقه بازیکنان به حضور در تیم های پایتخت را هموار بودن مسیر صعود به تیم ملی دانست و گفت: اما مشکل اصلی این است که باشگاه های حرفه ای مانند سپاهان بعید است با بازیکنان جوان، آینده دار و تاثیرگذار قرارداد کوتاه مدت ببندند.

وی گفت: باشگاه موفق باشگاهی است که بتواند با حفظ چارچوب قبلی نقاط ضعف خود را تقویت کند. چون از دست دادن نیمی از بازیکنان و هماهنگی با بازیکن جدید زمان می برد.

با افزایش انگیزه مالی، بازیکن در آرزوی جدایی است
کربکندی معتقد است: سپاهان یکی از حرفه ای ترین و مجهزترین باشگاه های کشور است و اینکه این بازیکن می خواهد از این باشگاه جدا شود قطعاً به دلیل افزایش انگیزه های مالی او از سایر تیم ها است.

وی ادامه می دهد: در فوتبال ما محدودیتی وجود ندارد و طبیعی است که بازیکن به دنبال منافع خود و درآمد بالاتر باشد.

این کارشناس فوتبال تاکید می کند که برای موفقیت در سپاهان باید نقاط ضعف خود را با همین چارچوب بپوشانیم و این نیاز به استفاده از بازیکن صاحب نام ندارد. این تیم به اندازه کافی بازیکنان خوب دارد و اگر در برخی موارد لغزش نمی کردند به راحتی پیروز می شدند. اگر این چارچوب ها زیر پا گذاشته شود، کار سختی پیش رو خواهیم داشت.

ما باید یک بخش آنالیز بازیکنان داشته باشیم
حسین چهارابی دیگر کارشناس فوتبال نیز گفت: باید با بازیکنان مورد اعتماد و مورد تایید قرارداد طولانی تری ببندیم تا نگران این موضوع نباشیم. کادر فنی تیم نیز باید با حوصله بازیکنان را آنالیز کند و یک بخش آنالیز داشته باشد تا هر از چند گاهی اعضای تیم را زیر نظر بگیرد.

وی یادآور می شود: دیدیم که محرم باید از نورافکن در دفاع وسط و احمدزاده در دفاع چپ استفاده می کرد که نشان داد دفاع وسط در طول فصل ناکارآمد بود. بنابراین فصل آینده باید به همه چیز فکر کنیم.

این پیشکسوت فوتبال معتقد است: بازیکن بعد از پایان قراردادش می تواند به هر جایی برود و هرکس که می خواهد برود با ارقام نجومی بازداشت می شود اما باید در نظر داشت که سپاهان هم باشگاه بزرگی است و خیلی از بازیکنان بزرگ کشور مانند این تیم می آید

چهارابی به سپاهان و ذوب آهن دو نماینده لیگ برتر فوتبال اصفهان توصیه کرد برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی روی آکادمی باشگاهی خود تمرکز کنند. در حال حاضر تنها تعداد انگشت شماری از بازیکنان از آکادمی باشگاه آمده اند. این نیروهای آکادمی باید تقویت شوند تا در هیچ جایگاهی گیر نکنیم.

آخرین دیدارهای لیگ برتر امسال دنبال شد و استقلال بدون شکست قهرمان شد اما سپاهان با شکست سنگین مقابل فولاد نایب قهرمانی را به پرسپولیس داد. سوروس رفیعی که پس از کنار گذاشتن بازیکنان از تیم ملی برای حضور در تیم ملی دعوت شده بود به احتمال زیاد به این تیم خواهد پیوست.

حال باید دید محرم نویدکیا احتمالا سرمربی همیشگی سپاهان برای فصل آینده با کدام تیم چشمانش را بر روی امید طلایی پوشان برای قهرمانی خواهد بست؟

دیدگاهتان را بنویسید