تصمیم کارکنان کهگیلویه و بویراحمد برای بستن راه نانوایان


ساعت: 11:48
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855913

اجرای طرح هدفمندی یارانه آرد و نان؛

در طرح هدفمندی یارانه آرد و نان و به منظور کاهش عرضه غیر حضوری آرد در نانوایی ها و مصرف بهینه نان، نصب دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی ها مانع قاچاق خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به دلیل عدم وجود سازوکار مشخص و دقیق و نظارت صحیح بر مصرف آرد در نانوایی ها، دولت ها با اعطای یارانه قابل توجه به نانوایی ها هزینه های بالایی را متحمل شده اند.

طی دهه گذشته قاچاق آرد در اقصی نقاط کشور، فروش آرد خارج از کشور در نانوایی ها به یکی از لوازم اصلی اخبار و رسانه ها تبدیل شده و گهگاه در گوشه و کنار استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط کالای قاچاق مطلع می شویم. علاوه بر هدر دادن بودجه عمومی، این امر به نارضایتی عمومی نیز منجر شد.

دولت سیزدهم از بدو تاسیس بر شعار مبارزه با فساد و حرکت به سمت عدالت تاکید کرده است. هوشمند در نانوایی که هم اکنون به صورت پایلوت در حال انجام است، می خواهد مشکل قاچاق آراد و توزیع برون شبکه ای توسط نانوایان را با توجه به سهمیه های اختصاص یافته کنترل کند.

در همین راستا مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با صبح زاگرس با بیان اینکه مشکلات ما در بازار زیاد است و بیشترین تخلفات در حوزه اصناف نانوایان است، اظهار داشت: در این راستا مشکلات موجود در بازار بسیار زیاد است. ذخایر خارج از شبکه آرد و قاچاق وجود داشت و در بحث گشت زنی روزانه به وفور رصد، تحقیق و کشف می شد.

برات علی صالحی افزود: اکنون با این اتفاق کارتخوان‌های نان‌خوانی که در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد، میزان نانی که به مردم می‌فروشند، یعنی بر اساس سهمیه آردی که به نانوایی‌ها داده می‌شود، در نظر گرفته می‌شود. سهمیه آرد به نانوایی ها تعلق می گیرد.

وی افزود: با اجرای این طرح موضوع تخلفات کاهش می یابد و عرضه خارج از شبکه آرد نخواهیم داشت و این امر اصلاح می شود.

صالحی در ادامه با بیان اینکه وضعیت چانه نیز در این طرح دیده می شود، ادامه داد: مکانیزم های لازم اتخاذ و سامانه های کاملا هوشمند طراحی، اجرا و نظارت می شود تا از قاچاق، فروش مجدد، گران فروشی و انباشتگی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید