تصویب اصول اصلی و اهداف سه گانه بازی های آسیایی در جلسه شورای اجرایی کمیته ملی پارالمپیک


ساعت: 08:56
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919659

اصول اصلی و اهداف سه گانه بازی های آسیایی در جلسه هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک به تصویب رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اولین جلسه هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک (دویست و دومین جلسه متوالی) با حضور اعضای جدید به ریاست دکتر کارگری برگزار شد. در این نشست گزارشی از وضعیت موجود بازی های پاراآسیایی 2022 هانگجو ارائه شد و سپس اعضا به ارائه دیدگاه های خود در خصوص بهبود شرایط و افزایش شانس مدال آوری در رشته های مختلف پرداختند.

در همین راستا مقرر شد درخواست‌های کمیسیون از فدراسیون‌های ورزشی برای دستیابی به اهداف مورد نظر برای مدال‌آوری مورد انتظار توسط مدال‌آورانی که شانس کسب مدال در مسابقات پارادویی را دارند، به صورت ویژه و فدرال‌گرا ارائه شود. بازی های آسیایی هانگژو و پاریس 2024. حمایت های ویژه انجام شود، مشکلات رنکینگ و کسب رده بندی برای ورزشکارانی که شانس کسب مدال دارند برطرف شود، از ورزشکارانی که شانس کسب مدال نقره دارند حمایت ویژه شود. که شانس کسب مدال طلا را نیز دارند، توجه به آسیب شناسی رشته ها، کارگروه ویژه برای پیگیری وضعیت ورزشکاران خاصی که امکان کسب مدال را دارند و در لیست اعزام و جدول مدال قرار نمی گیرند. به دلایل مختلف، اردوهای آمادگی نیز باید در مرکز یک مکان و شهر خاص برگزار شود.

در این جلسه غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک اهداف این کمیته را در سه بخش کوتاه مدت با هدف برگزاری بازی های پاراآسیایی هانگجو 2022 میان مدت به عنوان بازی های پاراآسیایی در سال 2022 بیان کرد. با رویکرد پاریس 2024 و در بلندمدت با چشم انداز استعدادیابی، طرحی را برای توسعه ورزش بانوان، جهت گیری و چابک سازی روز ملی پارالمپیک و توسعه جامعه ترسیم کرد که به تصویب اعضا رسید.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک از بیانات گام دوم انقلاب در عرصه ورزش، بیانات مقام معظم رهبری در مورد ورزش (معیار کار و رهبری)، شعار سال به عنوان الگوی حرکتی هر سال، سند راهبردی تایید شده توسط کمیسیون، نتایج آسیب شناسی صورت. وی طرح توسعه ورزش بانوان و توجه ویژه به استعدادیابی را از اصول اصلی راهبرد کمیسیون ذکر کرد که به تصویب اعضا نیز رسید.

در بخشی دیگر مقرر شد کارگروه ویژه تحول در ورزش بانوان تشکیل شود. در ادامه جلسه مقرر شد تقویت بخش های فنی، فرهنگی و بین المللی به صورت ملموس و مشهود در دستور کار کمیسیون و در اولویت قرار گیرد. همچنین در نهایت مقرر شد برای فعال سازی کمیسیون های تشکیل شده از سوی کمیته و تقویت تعامل با فدراسیون هایی که با کمیته ملی پارالمپیک همکاری می کنند، اقدامات مقتضی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید