تصویب بسته ششم تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران

تصویب بسته ششم تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران

یک نهاد و هشت فرد ایرانی به فهرست تحریم های اتحادیه اروپا اضافه شده اند.

بر اساس گزارش سایت اتحادیه اروپا، افراد تحریم شده عبارتند از: حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپنا، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت الله احمد علم الهادی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، احمد راستین. هفشجانی، عضو شورای اسلامی، حجت الاسلام سیدعلی خان محمدی، سخنگوی ستاد امربه معروف و نهی از منکر، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری، رئیس جدید کل دادگستری استان مازندران، مرتضی براتی رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید موسی آصف الحسینی، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز، وحید جلیلی، قائم مقام سازمان معاونت فرهنگی صدا و سیما و دبیر ستاد تحول در این سازمان.

شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بر اساس ادعاهای بی اساس حقوق بشر به فهرست تحریم های اتحادیه اروپا اضافه شد.

بر اساس این گزارش، دارایی های افراد و مؤسسات تحریم شده مسدود شده و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از انجام معاملات مالی با آنها منع شده اند. همچنین افراد تحریم شده اجازه تردد به کشورهای عضو اتحادیه را ندارند و ورود یا عبور آنها از این کشورها ممنوع است.

ساعاتی پیش دولت لندن به بهانه مشکلات حقوق بشری، تحریم های جدیدی را علیه فرماندهان و بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وضع کرد.

جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به پیامدهای رفتار مداخله جویانه غرب هشدار داده و گفته است که چنین اقداماتی بی پاسخ نخواهد ماند.

پیش از این وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: رفتار اتحادیه اروپا در ماه های اخیر ادامه سیاست ناکارآمد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا است که بیشتر از تداوم استانداردهای دوگانه و غیر واقعی همراه با استفاده ابزاری از مفاهیم حقوق.

همچنین ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشستی خبری، اقدامات ضدایرانی غرب علیه ایران را مردود، غیرسازنده و مغایر با منشور سازمان ملل متحد و مقررات و سازوکارهای بین المللی دانست و بیان کرد: که کشورها حق دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل را ندارند.

وی با اشاره به حق متقابل ایران و تحریم های اعمال شده افزود: جمهوری اسلامی ایران در استفاده از ظرفیت و توانمندی ها و حقوق قانونی خود برای جلوگیری از رفتار نادرست و غیرسازنده این کشورها دریغ نخواهد کرد. هرگونه رفتار غیرمولد منجر به اقدام به موقع خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی بی پاسخ نخواهد ماند و ایران تحت تاثیر فشارهای سیاسی که در برخی زمینه ها برای گرفتن امتیاز از جمهوری اسلامی اعمال می شود قرار نخواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید