تصویب سازمان برنامه و بودجه برای صدور ضمانت نامه پروژه راه آهن بیرجند


ساعت: 15:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898613

قوانت گفت: مقرر شد سازمان برنامه و بودجه کشور طی مکاتبه ای با دولت نظر مساعد خود را در خصوص پذیرش صدور ضمانت نامه پروژه راه آهن بیرجند – قاین یونسی اعلام کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، جواد زاوانت امروز در تهران با سید «حمید پورمحمدی» معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه در خصوص روند اجرای پروژه راه آهن استان رایزنی کرد.

در دیدار استاندار خراسان جنوبی و معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور، روند اجرای پروژه راه آهن بیرجند – قاین – یونسی که در مرحله تامین مالی قرار دارد، گامی رو به جلو برداشت.

بر اساس مذاکرات انجام شده در این جلسه و اسناد و توافقات قبلی، مقرر شد سازمان برنامه و بودجه کشور طی مکاتباتی با دولت، نظر مساعد خود را در خصوص پذیرش صدور ضمانت نامه برای بیرجند اعلام کند. پروژه راه آهن قاین-یونسی.

این جلسه با حضور نماینده مردم قاینات و زیرکوه در شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همراه بود.

همچنین هفته گذشته جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به منطقه ریل دوم و پروژه راه آهن بیرجند – قاین – یونسی با پیگیری استاندار و حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در تهران برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی از ارائه سه مصوبه مهم در این جلسه خبر داد و افزود: صدور ضمانت نامه مورد نیاز بانک های عامل عضو کنسرسیوم بانکی برای پرداخت تسهیلات 2500 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی بیرجند- راه آهن قاین یونسی اولین مصوبه است.

وی اختصاص 80 میلیارد تومان برای تکمیل قطعه 16 راه آهن بیرجند – قاین – یونسی را از دیگر مصوبات عنوان کرد و گفت: این 2 مصوبه باعث تسریع در اجرای پروژه راه آهن در استان می شود.

وی هفته گذشته در دیدار با رئیس صندوق توسعه ملی ضمن تشکر از اقدامات صندوق توسعه ملی در زمینه پرداخت 2500 میلیارد تومان تسهیلات راه آهن بیرجند – قاین – یونسی، راهکارهای تسریع در اجرای این طرح را بررسی کرد. پروژه

استاندار خراسان جنوبی گفت: این طرح به جز شرط رعایت نسبت مالکیت در قرارداد به ریاست رئیس جمهور در هیئت امنای صندوق توسعه ملی تصویب شد و این کمک های رئیس جمهور بسیار افزایش یافت. سرعت کار

وی افزود: این مصوبه هیات مدیره صندوق اخیرا از سوی رئیس دفتر رئیس جمهور سازمان برنامه و بودجه کشور و با این تصمیم و در واقع موافقت هیات مدیره صندوق توسعه ملی ابلاغ شده است. . ، امکان انعقاد قرارداد تامین منابع مالی و اجرای این پروژه وجود دارد.

وی با اشاره به موضوع ضمانت نامه های بانکی دولت در پروژه راه آهن استان، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه جلسه ای که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد، سازمان برنامه و بودجه کشور اقدامات لازم را انجام خواهد داد. ضمانت نامه به بانک ها و با ارائه این ضمانت ها قابل مذاکره است. قرارداد برای بانک ها تنظیم شده و با تامین منابع مالی لازم، کار وارد فاز اجرایی می شود.

اتصال بیرجند به خط ریلی سراسری یکی از آرزوهای دیرینه مردم خراسان جنوبی است و پایه قطعه شانزدهم راه آهن زاهدان – بیرجند – مشهد به طول 32 کیلومتر در منطقه جغرافیایی شکسته شد. خراسان جنوبی در اواسط سال 1397، اما تامین مالی یکی از موضوعات اصلی این پروژه زیربنایی است.

تسریع در اجرای پروژه راه آهن بیرجند – قاین – یونسی و تامین منابع مالی آن از مصوبات مهم سومین سفر استانی رئیس جمهور که 19 شهریور سال گذشته در خراسان جنوبی انجام شد، است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید