تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت به معنای حذف امضاهای طلایی استخدام است

تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت به معنای حذف امضاهای طلایی استخدام است

روز جدید : یکی از اعضای فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با ساماندهی وضعیت استخدامی کارگران شرکتی و قراردادی تبعیض رفع می شود، گفت: این کار را انجام می دهد.

فاطمه محمدبیگی با گلایه از اینکه در حال حاضر بیش از 17 نوع قرارداد کار اعم از رسمی، قراردادی، قراردادی، طرحی، حجمی، شرکتی و کار معین وجود دارد، گفت: این مشکل باعث می شود که پرداخت های متفاوتی به دو کارمند با عملکرد انجام شود. مساوی شده است که همان بی عدالتی و ظلم است.

وی عدالت حقوقی و استخدامی را یک مطالبه عمومی دانست و گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، طی هفته های آینده طرحی برای ساماندهی اشتغال کارکنان دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود که امیدوارم زمینه ساز آن شود. برای ساماندهی این وضعیت آشفته: «ب- نظام استخدام، بکارگیری و پرداخت حقوق کارکنان باید شفاف و انصاف حاکم باشد و سازوکار نظام اداری به نحوی مؤثر باشد که میزان رضایت از خدمات را افزایش دهد. ادارات و دستگاه های اجرایی . .

محمد باقی تاکید کرد: افرادی که در سازمانی با حجم، کیفیت و بهره وری یکسان کار می کنند باید حقوق یکسانی داشته باشند. تفاوت در پرداخت ها یکی از چالش های اصلی نظام اداری است، بنابراین جوانان و متخصصانی که می خواهند وارد بدنه عمومی شوند باید از دسترسی و فرصت های برابر برخوردار باشند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بین پرداختی دولت و دریافتی نیروهای شرکتی و پیمانی بیش از چند هزار میلیارد تن اختلاف وجود دارد و در طرح گنجانده شده است که به دولت یا کارمندان نمی رسد، بنابراین دولت یا دولت. مسئولان روابط شغلی دارند، کارشان مستقیماً به دولت مربوط می شود و واسطه ها حذف می شوند. اصلاح این رویکرد بسیار مهم و مورد نیاز تعداد زیادی از مردم و کارکنان است و میلیون ها خانواده منتظر تصویب و ابلاغ این طرح هستند.

محمد بیگی خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت از مدت ها قبل به کمیسیون اجتماعی مجلس میخکوب شد و پس از رفع ایرادات به هیئت رئیسه و نماینده مجلس شورای اسلامی ارسال شد تا در دستور کار صحن علنی قرار گیرد. این طرح بار مالی برای دولت به همراه نخواهد داشت و در عین حال موضوعی مهم و راهبردی تلقی می شود که تصویب آن با تعیین تکلیف نیروهای موجود از بسیاری از چالش ها در نظام اداری و استخدامی کشور جلوگیری می کند. .

وی با اشاره به اصل 28 قانون اساسی گفت: بر اساس اصل 28 قانون اساسی، دولت موظف است با رعایت نیازهای جامعه به مشاغل مختلف، زمینه اشتغال همه افراد و شرایط مساوی برای کاریابی را فراهم کند. در همین راستا طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت شامل کلیه مشمولان ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه بوده و اکثر دستگاه ها، وزارتخانه ها، دستگاه های اجرایی، سازمان های مرتبط و شعب آنها، شهرداری ها و صدا و سیما را شامل می شود.

محمد بیعی افزود: با تصویب و اجرای طرح ساماندهی کارکنان، ساز و کار لازم برای پرداخت عادلانه، حذف امضاهای طلایی کار، حذف دستمزد، فساد، روابط ناسالم کار و در نهایت ایجاد انصاف در اشتغال با نظارت دقیق بر اجرای شرکت‌های مرتبط با دولت با نگاه مردم‌محور آماده و پر شده‌اند، لذا با توجه به اهمیت این موضوع طی نامه‌ای به هیئت مدیره خواستار اولویت بازنگری در طرح ساماندهی کارکنان دولت شدیم که امیدواریم این امر محقق شود. در هفته های بعد

دیدگاهتان را بنویسید