تضاد افزایش حقوق کارگران با شعار «رشد تولید»

تضاد افزایش حقوق کارگران با شعار «رشد تولید»

حبیب صادق زاده (معاون رئیس مرکز هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان شرقی) وی با انتقاد از افزایش 27 درصدی دستمزدها در سال 1401 گفت: ارزان شدن نیروی کار به بهانه محدودیت تورم و در سالی که خواستار محدودیت تورم شد و رشد تولید برای جامعه کارگری قابل قبول نیست. حقوقی که کفاف هزینه های اولیه زندگی را نمی دهد، یعنی. مسکن، خوراک، پوشاک و… کارگران را به ورطه فقر می کشاند.

وی بیان کرد: بدون توجه به حداقل دستمزد کارگران نمی توان به رشد تولید دست یافت زیرا کارگران اولین و مهمترین عامل تولید هستند. دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار به مهمترین عامل تولید آسیب وارد می کند و مانع رشد تولید می شود. افزایش 27 درصدی دستمزدها، تمایل کارگران به کار در کارخانه ها را کاهش می دهد.

صادق زاده ادامه داد: از تلاش نمایندگان کارگری برای درک واقعیت های موجود کارگری در حضور اعضای شورای عالی کار تشکر می کنیم اما دولت با این حرکت و این تصمیم یک جانبه تشکل های کارگری را تضعیف کرده است.

این فعال کارگری گفت: دولت بر چه آمار و ارقامی و چه سیاست هایی برای کاهش تورم تاکید دارد؟! کارگران می توانند کمتر از ده روز از هزینه های اولیه خود را با حقوق سال قبل پوشش دهند و نه تنها افزایش 27 درصدی دستمزد تغییری در وضعیت آنها ایجاد نمی کند، بلکه موج جدید افزایش قیمت ها و افزایش تورم در سال جدید باعث می شود وضعیت بدتر از قبل

دیدگاهتان را بنویسید