تضعیف امنیت کشور نابخشودنی است/ ایران برادر دینی جمهوری آذربایجان است


ساعت: 20:30
تاریخ انتشار: 08/06/1401
کد خبر: 1906581

امام جمعه اردبیل حادثه شاهچراغ شیراز را هشدار بزرگی به ملت بزرگ ما دانست و گفت: این حادثه نشان می دهد که اگر امنیت کشور تضعیف شود، دشمنان این ملت از مخفیگاه خود بیرون می آیند و اقدام به راه اندازی می کنند. حمام خون و زیرساخت ها را از بین می برد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) اظهار داشت: حادثه ناگوار در حرم شاهچراغ (ع) را محکوم می کنیم. شیراز و از خدا می خواهیم که انتقام آن را بگیرد زائران و نمازگزاران مظلوم و بی گناه باشند و خونشان هدر نرود.

وی پرسید: فکر کرده اید چرا این حادثه در چهل سالگی خانم امینی رخ داد؟، گفت: سازمان دهندگان اغتشاشات از خارج از کشور تصور می کردند در چهل سالگی خانم امینی، ایران سرنگون می شود و کشتار، بحران و التهاب را تشدید می کند. وحدت ملی را برهم بزنند، اما ملت بزرگ ما درخواست ها را کاملاً درک کردند. توجهی نکرد و به شورشیان نپیوست و در این راستا از مردم استان اردبیل و همه آذری های ایران تشکر می کنم.


تضعیف امنیت کشور نابخشودنی است

آیت الله عاملی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال های اخیر فرمودند; اگر صدها بار به شکرانه نعمت شعور این ملت تقدیم شود، باز هم کافی نیست، ثانیاً حادثه شیراز بصیرت بزرگی در ملت ما ایجاد کرد و ملت ما به ماهیت توطئه گران آشوب پی بردند. هدف، هدف و ماهیت آنها تفکر ماکیاولیستی دشمنان ما آنها می خواهند با هر وسیله غیرقانونی به هدف خود برسند. به گفته آنها کشتن بیگناهان یک راه کاملاً مشروع، کشتار قانونی، دروغ و تهمت کاملاً مشروع است، یک ماه است که دائماً به مبارزه مسلحانه دعوت می کنند و اکنون می گویند این کار رژیم است.

وی با اشاره به حدیثی از رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرماید: اگر انسان بی گناهی کشته شود و اهل آسمان ها و زمین در قتل او شریک باشند، خداوند همه اهل آسمان ها و همه اهل زمین را عذاب می کند. به خاطر یک نفر این چنین است که دین ما ارزش خون انسان را به آن می داند و دیدگاه آنها آشتی دادن مردم بی گناه است.

وی با بیان اینکه 400 هزار نفر در سوریه، 100 هزار نفر در یمن و 2 میلیون نفر در عراق توسط داعش کشته شده اند، گفت: دشمنان این کشور آن سوی آب هیچ آرزویی را در دروغ بی پاسخ نگذاشته اند. من کشتم، این منتسب به نظام است، با این همه دروغ، اگر کسی آنها را باور کند، حتما سرشان کلاه گذاشته و به خودشان دروغ گفته اند.

وی به حدیثی از حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) فرمودند من هرگز فریب نخورده ام و هیچکس نمی تواند مرا فریب دهد. ، فیلمی که در آن دشمن دختری را که در خرداد ماه در اردبیل جان باخت را به نام کشتارهای اخیر ژل معرفی کرد، اما از آن سوء استفاده نکردند و رسوایی بزرگی برای آنها به وجود آوردند آیا می توان با این کار به دشمن اعتماد کرد. عمق رذالت؟ نباید بهش بگی خجالت بکش! شرم بر شما! آیا این تشنگی برای ناآرامی در ایران نشانه هدفی شوم و وحشتناک نیست که بوی خون کاملا می دهد؟


عامل اصلی ترور شیراز بر عهده سازندگان داعش است

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه داعش ساخته و پرداخته آمریکایی هاست، خاطرنشان کرد: بر اساس نوشته های خانم کلینتون، داعش را آمریکا برای منجمد کردن ایران به وجود آورده است و ترامپ نیز در حمله تبلیغاتی خود این حقیقت تلخ را بیان کرده است، بنابراین اصل مطلب صاحبان همین کانال ها مقصرند، برای ملت ما اشک تمساح می ریزند، این کافی نیست که به این کانال ها اعتماد نکنیم و آنها را از خانه هایمان بیرون کنیم؟

وی افزود: داعش یکی از نیروهای نیابتی است و به نمایندگی از آمریکا، اسرائیل و آل سعود فعالیت می کند. وقتی این نیروهای نیابتی ملت ما را اینگونه سلاخی می کنند، آیا فکر کرده اید که اگر اربابشان مستقیم وارد شود چگونه تلافی می کنند؟ در این زمینه اولین اشتباه آخرین اشتباه است.

آملی در ادامه سخنان خود به تشریح افکار مسموم وهابی ها پرداخت و اظهار داشت: در واقعه شیراز نکته بسیار قابل توجهی وجود دارد که چگونه یک قاتل با علم به اینکه مقتولین گناهی ندارند، می تواند آنها را تیراندازی کند، هرچند می داند که خداوند گفته است. و هیچ اشکالی ندارد.این آخری یعنی همه باید تاوان گناه خود را بپردازند.چطور و با چه دلی به راحتی به زنی که دست کودکی بیگناه را گرفته شلیک می کند؟

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: به اطلاعیه داعش درباره این جنایت نگاه کنید، می‌گوید ما از هرگونه اغتشاش علیه رفاضی حمایت می‌کنیم، یکی از ویژگی‌های داعش کشتن بی‌گناهان است و برای این کار از سپاه فتوا گرفته‌اند. ملاهای وهابی. اگر شهدای حرم و لشکر برتر نبودند هر روز و در هر شهر ایران همین اتفاق می افتاد و شاید الان هر خانواده ای در ایران مثل عراق غمگین بودند.


چه کسی داعش را به روی ایران باز کرد؟

امام جمعه اردبیل به شعار داعش در سوریه اشاره کرد و گفت: سپاه معظم ما این همه شهید داد، داعش را در سوریه درهم شکست، سردار سلیمانی نگذاشت به ایران برسند. چه کسی داعش را در کشور ما باز کرد؟

وی به تحلیل آسیب های ناشی از تضعیف امنیت پرداخت و تصریح کرد: حادثه شاهچراغ شیراز هشدار بزرگی برای ملت بزرگ ماست، این حادثه نشان می دهد که اگر وضعیت امنیتی کشور تضعیف شود، دشمنان سرسخت این ملت خواهند آمد. از مخفیگاه و حمام خونشان بیرون خواهند آمد.» در راه خواهند بود. پرتاب خواهند کرد و اربابانشان پس از آنها تمام زیرساخت های کشور را با خاک یکسان خواهند کرد.

وی به تمامی دولت هایی که در پشت صحنه دستور کشتن بی گناهان را صادر می کنند و در اغتشاشات اخیر کاملاً به طمع و رویاهای کودکانه افتاده اند هشدار داد و گفت: یکی از مراکز تحقیقاتی آمریکا می نویسد; جمهوری اسلامی غیر از طاعون، جنگ، انزوا، بی‌ثباتی، حملات تروریستی، تغییر رهبری، خشکسالی، زلزله‌های بزرگ، همه مصیبت‌ها را تجربه کرده است، اما ایران به خوبی مقاومت کرده و استحکامات ساخته و امروز بسیار قوی است.

آیت الله عاملی گفت: در سال 1982 رامسفلد وزیر دفاع آمریکا در سخنانی گفت که ای کاش در ایران معجزه ای رخ می داد و رژیم ایران به یکباره در عرض چند دقیقه فروپاشید، همانطور که در چند دقیقه کشور را از شاه گرفت. .. یک وزیر اسرائیلی از غزه صحبت کرد و گفت: ای کاش شب بخوابیم و صبح بیدار شویم ببینیم غزه وجود ندارد، انقلاب اسلامی این چیزها را مثل بچه ها به خودفریبی انداخت.

وی در بخشی دیگر از خطبه های خود با اشاره به رزمایش های اخیر در شمال کشور تصریح کرد: در خصوص تمرینات سپاه و ارتش در شمال کشور در مرز آذربایجان باید یک نکته را بگویم. چند کلمه به ملت بزرگ آذربایجان. در رسانه ها و روزنامه های آذربایجان آغاز شد و همچنان ادامه دارد. مردم آذربایجان باید به این تمرین توجه کنند. این تهدیدی برای آذربایجان نیست. این اعلان قدرت در برابر آذربایجان نیست. هیچ قصدی برای ورود به خاک آذربایجان وجود ندارد، منطقه دفاعی بود نه تهاجمی.


قره باغ خط قرمز ماست

آیت الله عاملی با بیان اینکه قره باغ خط قرمز ماست، تصریح کرد: ایران هرگز نگفته که ارامنه ناموس ما هستند یا ارامنه خط قرمز ما هستند، خط قرمز ما قره باغ است و هیچکس مثل من در این سکو نگران تمامیت ارضی قره باغ و منطقه نیست. نیاز به بازگشت آن قره باغ کوهستانی با آذربایجان صحبت نکرده است. من بارها گفته ام که راه حل جنگ است، نه گروه مینسک، نه مذاکرات، جنگ اتفاق افتاد و الحمدلله قره باغ آزاد شد و آن مقدار اندکی که باقی مانده است باید به آذربایجان برگردد، باید با آذربایجان برگردد این بزرگترین کمک بود. ایران برای پیروزی آذربایجان در قره باغ.

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه مانور ایران قدرت نمایی در برابر آذربایجان نیست، ابراز داشت: این اشتباه است که ما به کشور مسلمان، برادر و همسایه خود قدرت نشان دهیم و برای همیشه منطقه را دچار مشکل کنیم، قبلاً توافق نامه ای بین ما امضا شده است. ایران و آذربایجان برای ساخت جاده از سرزمین ایران به نخجوان و ایران به طور کامل از آن حمایت می کند، بنابراین به لطف ایران شما بهترین و امن ترین جاده را به نخجوان برای 30 سال دارید، همچنین مسیر بیله سوار به نخجوان را برای شما فراهم کردیم و انجام دادیم. اجازه ندهیم در نخجوان بحران ایجاد شود.


ایران اسلامی برادر دینی جمهوری آذربایجان است

وی ادامه داد: می گویند ایران برادری دینی خود را به نوعی فراموش کرده است اما اینطور نیست. ما برادر بودیم و هستیم و خواهیم بود و بهترین برادری را انجام دادیم و خواهیم کرد و اگر خدای ناکرده مشکلی پیش بیاید طرف آذربایجان هستیم در جنگ اول ما عمل کردیم به این ترتیب حکمت حاجیوف مشاور رئیس جمهور آذربایجان گفت که اگر ایران مرزهای خود را باز نمی کرد 400 هزار آذری همه مردم قتل عام می شدند و آقای علی حسن اف در مصاحبه خود گفت که اگر ایران نبود. کمک در جنگ اول، همه ما سلاخی خواهیم شد. این مصاحبه او در اینترنت موجود است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه می گویند ایران جاه طلبی های ژئوپلیتیکی دارد، تصریح کرد: به شما اطمینان می دهم که در ایران چنین جاه طلبی وجود ندارد و ایران تنها به نقض مرزها حساس است 20 سال پیش ارمنستان در نتیجه 20 سال مرزهای بین المللی را زیر پا گذاشت. جنگی که در منطقه حاکم شد و چه تعداد انسان بیگناه در این جنگ ویرانگر جان خود را از دست دادند، ما می گوییم این اشتباه تکرار نشود و جنگ 20 ساله دیگر صورت نگیرد، اگر انجام شود کشورهای دیگر و قدرت های دیگر. بخش هایی از جهان به سمت منطقه می آیند و صلح و ثبات در منطقه مختل شده است

وی تصریح کرد: مانورهای ما مانور صلح، دوستی و امنیت است چرا که جابجایی نکردن مرزها ضامن آرامش است.


موفقیت آذربایجان موفقیت ماست

رئیس شورای فرهنگی عمومی استان در پایان سخنان خود موفقیت آذربایجان را آرزوی ایران دانست و گفت: می گویند ایران همیشه به موفقیت آذربایجان غبطه می خورد و آذربایجان قوی را تهدید خود می داند. آذربایجان قوی آرزوی ماست، پیشرفت شما پیشرفت جهان اسلام است، چرا باید از آن ناراحت باشیم؟ ما هرگز موفقیت، قدرت، قدرت و افتخار آذربایجان را تهدیدی علیه ایران نمی دانیم.

وی از بزرگان دو کشور خواست تا ذهنیت‌های خود را از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل کنند و به تندروهایی که تمایلی به تحکیم روابط دو کشور ندارند، میدان ندهند.

انتهای پیام/ج

دیدگاهتان را بنویسید