تضییع حقوق ایران و ایرانیان در ۲۲ منطقه کشور


ساعت: 12:34
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1811014

قریب آبادی با بیان اینکه در بیش از 22 حوزه حقوق ایران و ایرانیان توسط کشورهای دیگر تضییع شده و یا در حال تضییع است، افزود: در برخی از این موارد در قوه قضائیه ما اقدامات قانونی انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست مشترک علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران و کاظم قریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر و علی صالحی معاون امور بین الملل قضایی دادستان تهران و سپاه پاسداران برگزار شد.

القاصی در این نشست با تاکید بر لزوم هماهنگی و برنامه ریزی بین بخش های مختلف در مواردی که ابعاد بین المللی دارد، گفت: و هیچ چالش و مشکلی در کار نیست.

رئیس کل دادگستری تهران گفت: این پرونده ها فارغ از ابعاد حقوقی و قضایی از اهمیت سیاسی، اجتماعی، بین المللی و رسانه ای برخوردار است.

وی با تاکید بر لزوم اجماع در پرونده های بین المللی بین قضات، وزارت امور خارجه، مسئولان و سایر دستگاه های ذیربط، گفت: مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

کاظم قریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی با اقدامات ظالمانه دولت‌های استکباری مواجه است، گفت: مهمترین این اقدامات مخرب تروریسم و ​​تروریسم است. تحریم ها.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه با بیان اینکه حقوق ایران و ایرانیان به طور گسترده توسط این کشورها تضییع شده است، گفت: با همکاری و هماهنگی نهادهایی مانند وزارت امور خارجه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری برنامه های خود برای پیگیری مشکلات

وی با بیان اینکه در بیش از 22 حوزه حقوق ایران و ایرانیان توسط سایر دولت ها یا گروه های تروریستی تضییع شده یا می شود، افزود:

قریب‌آبادی با تاکید بر لزوم ایجاد «تحرک مناسب» در روند برخورد با مسائل ناقض حقوق مردم ایران، گفت: لازم است همه حوزه‌هایی که حقوق ایران و ایران در آن تضییع می‌شود و همچنین شناسایی شود. لازم است مکانیزمی در قوه قضاییه برای تعقیب و فرافکنی رفتار آنها وجود داشته باشد.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه ادامه داد: پیشنهاد ما این است که این سازوکار به دلیل دانش تخصصی و صلاحیت ملی در برخی امور در قوه قضائیه استان تهران باشد.

وی با بیان اینکه سخت‌ترین تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه مردم ایران اعمال شده است، گفت: اگر هر کشور غربی قربانی این تحریم‌ها شود، هزاران پرونده علیه این ظلم در دادگاه‌های آنها و دادگاه‌های بین‌المللی مطرح می‌شود.

قریب‌آبادی با تاکید بر شناسایی و تشویق قربانیان تحریم برای ورود به دادگاه و در عین حال کمک به آنان در ورود پرونده‌ها به دادگاه‌های خارجی، تصریح کرد: در این زمینه ظرفیت قوه قضاییه به تنهایی ناکافی است. بلکه به ظرفیت نظام و دولت نیاز است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیش از 17 هزار قربانی تروریسم دارد، گفت: تنها 12 هزار شهید توسط گروهک تروریستی به شهادت رسیدند. لازم به ذکر است که اقدامات تروریستی به پایان نرسیده و این گروه های تروریستی همچنان فعال هستند.

وی گفت: اقدامات تروریستی هم حقوق کشور و هم حقوق قربانیان را نقض کرده است.

قریب‌آبادی با اشاره به لزوم نظارت قضایی، سیاسی و بین‌المللی بر برخی از خرابکاری‌هایی که در تأسیسات مهم کشور توسط دشمنان انجام می‌شود، گفت: هدف از این جلسه ایجاد بهترین سازوکار در داخل قوه قضائیه با همکاری و هم افزایی است. و با رویکردی نوین برای برخورد با تضییع حقوق ایران و ایرانیان در دستگاه قضایی کشور وارد میدان شد.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه با اشاره به طراحی ساختاری جدید در دو حوزه قربانیان تروریسم و ​​تحریم در ستاد حقوق بشر به منظور مساعدت و حمایت از این قربانیان گفت: کار بین المللی حقوق بشر و ما این کار را در آغاز سال جدید آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید