تظاهرات بازنشستگان در ده ها شهر ایران

تظاهرات بازنشستگان در ده ها شهر ایران

امروز تعدادی از مستمری بگیران بیمه در چند شهر کشور در اعتراض به افزایش حقوق خود تجمع کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی خود شدند.

در اهواز تعدادی از بازنشستگان با حضور در مقابل استانداری با سر دادن شعار «استاندار، فرماندار مسئول» خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی خود شدند.

در زنجان حدود 500 نفر از بازنشستگان در مقابل استانداری نسبت به افزایش حقوق خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

در اصفهان حدود 300 نفر از بازنشستگان مقابل استانداری تجمع کردند و با سردادن شعارهایی خواستار اجرای عدالت در میزان مستمری خود شدند.

حدود 300 نفر از مستمری بگیران تامین اجتماعی استان مازندران شامگاه شنبه 21 خردادماه در محل خانه کارگر قائمشهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بازنشستگان در این تجمع پوسترهایی با مضامین «قول بس است سفره ما خالی است»، «بازنشستگان بیدار است، از تبعیض متنفر است»، «وزیر، از بازنشستگان محافظت کنید»، «برابری، تناسب عدالت قانونی است»، «حقوق ما به صورت واقعی” “هزینه ها به دلار” و “تا زمانی که بدهی خود را دریافت نکنیم تسلیم نمی شویم.”

در خراسان شمالی کمتر از 50 نفر از بازنشستگان برای مدت کوتاهی مقابل ساختمان تامین اجتماعی بجنورد تجمع کردند و سپس متفرق شدند.

رشت های با جمعیت 50 تا 300 نفر در رشت، تبریز، بندرعباس و چند شهر دیگر برگزار شده است.

حداقل دستمزد مستمری بگیران در هفته دوم خرداد با 57.4 درصد افزایش 5 میلیون و 580 هزار تن اعلام شد. این افزایش حقوق برای سایر سطوح در راستای بودجه 1401 10 درصد تعیین شده است.

وزارت کار اعلام کرد با حقوق زیر 10 میلیون تن به منظور حمایت از معیشت مستمری بگیران از خرداد ماه 650 هزار تن به حقوق امسال اضافه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید