تعامل امیر قطر و رئیسی صدها پیام به عربستان ماجراجو داشت/ همه ذهن ها معطوف تعامل دوحه و تهران است.


ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810692

احمد ملاشاهی با تاکید بر اینکه سفر رئیس جمهور به یکی از همسایه های آبی پرمخاطب بود، گفت: تعامل امیر قطر و رئیس جمهور صدها پیام را برای عربستان ماجراجو ارسال کرده است.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد ملاشاهی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، سفر رئیس جمهور به قطر را هوشمندانه توصیف کرد و گفت: این سفر پیام های متعددی در حوزه های مختلف برای مخاطبان منطقه ای و فرامنطقه ای داشت. شرکای آن در شورای همکاری خلیج فارس تحریم شده اند در آن زمان قطر تنها سنگر ایران شد وگرنه عربستان که تنها مرز زمینی با قطر دارد به همه چیز در امارت قطر پایان می داد. این یک امتیاز محله و فرصتی برای همسایگان است تا در شرایط سخت به یکدیگر کمک کنند.


وی ادامه داد: دیپلماسی در حوزه منافع مشترک بین همسایگان رویکردی است که در سال های اخیر به دلیل توجه بیش از حد به اروپا و آمریکا دست نخورده باقی مانده است.


این کارشناس رسانه تصریح کرد: پیش بینی دو طرف در این سفر 7 تفاهم نامه بود، اما وقتی دو همسایه کنار هم نشستند و ایستادند، منجر به 14 تفاهم نامه شد، یعنی چقدر ظرفیت در روابط با همسایگان داریم. ما یک کشور غربی ورشکسته ساختیم.


ملاشاهی گفت: جالب است که کشورهای غربی و خود آمریکا برای عبور از بحران اقتصادی دست به دامان کشورهای حاشیه خلیج فارس می شوند، حالا امید به آنها یعنی سراب در سراب.


وی همچنین مدیریت و کنترل جنون سعودی را از دیگر آثار این سفر برشمرد و افزود: حکومت بر عربستان از طریق پروژه قطر امکان پذیر است، به ویژه اینکه این دو رقیب جدی هستند و عربستان همواره نگران جایگزینی قطر در میان کشورهای عربی است. . آل سعود همیشه نگران است، «آنها خلیفه آل ثانی بودند، تعامل امیر قطر و رئیسی صدها پیام به عربستان ماجراجو داشت.


این کارشناس رسانه گفت: همچنین افزایش سطح مبادلات تجاری ایران و قطر به یک میلیارد دلار چیزی نیست که دستاورد کوچکی برای این سفر تلقی شود.


ملاشاهی گفت: جام جهانی قطر مورد توجه و سرمایه قرار گرفته است، موضوعی که قطر از مدت ها پیش برای میزبانی آن تلاش می کرد. پایان


وی ادامه داد: شاید به همین دلیل است که امیر قطر می خواهد در جام جهانی از فرودگاه کیش استفاده کند که این هم فرصتی برای ایران برای افزایش این سفر است.


این کارشناس رسانه گفت: اگرچه اجلاس اوپک شبیه گاز بود، اما واقعیت این بود که همه ذهن ها معطوف تعامل دوحه و تهران بود، گویی دیگران در داخل بیش از دیگران به ارزش و اهمیت سفر واقف هستند. این ممکن است به دلیل عادتی باشد که در طول سالیان متمادی برای چشم و چشم غرب ایجاد شده است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید