تعاونی های مسکن در حمایت از اجرای طرح ملی مسکن / بزرگ نمایی قوانین در برخی موضوعات

ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785115

آیت الله سیدکاظم مدرسی در دیدار رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

امام جمعه بخش مرکزی یزد در دیدار با سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: استفاده از افراد مجرب و آشنا به قوانین و مقررات جاری در بخش های مختلف به ویژه تصمیم گیری ایجاد موقعیت و رای دادن برای این بخش الزامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدرضا فلاحتی رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با آیت الله سید محمدکاظم مدرسی گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه های مختلف ماموریت ها و مسئولیت های سنگینی بر عهده دارد؛ این اداره کل در حوزه های مختلف فعالیت دارد. حل رابطه کارگری و کارفرما، تعاون، اشتغال و رفاه جامعه از مواردی است که ما را رها کرده است.

وی در خصوص کاهش شکایات در حوزه کارگری و کارفرمایی گفت: در سال های اخیر روابط کارگری و کارفرمایی در شرکت ها و کارخانجات بزرگ بهبود یافته و بیشترین شکایات دریافتی در استان مربوط به تشکل های صنفی است. در زمینه تعاونی ها نیز به دلیل بی توجهی به برخی از مواد قوانین مربوط به این بخش، تعاونی های مشکل دار داریم.

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه محمد آباد یزد در این دیدار گفت: جایگاه این اداره کل بسیار ظریف و حساس است. شما در خدمتی خدمت می کنید که علاوه بر رسیدگی به روابط کارگری و کارفرمایی باید در صدور آرای مراجع حل اختلاف دقت زیادی داشته باشید تا حقی ضایع نشود.

وی استفاده از افراد مجرب و آشنا به قوانین و مقررات جاری در زمینه های مختلف به ویژه تصمیم گیری و رأی گیری را ضروری دانست و گفت: در برخی موارد قوانین بیش از حد است و این هنر و مجموعه شماست. به شما بستگی دارد که مشکلات را به صورت تعاملی حل کنید.

امام جمعه محمد آباد یزد، ناآگاهی عمومی و عدم اطلاع از قوانین و مقررات کار را عامل اصلی اختلافات دانست و خاطرنشان کرد: مزایا مورد اختلاف و غیره است. برگزاری دوره های آموزشی و ارائه مشاوره حقوقی می تواند این مشکلات را کاهش دهد.

آیت‌الله مدرسی در ادامه به بخش تعاون اشاره کرد و گفت: برای ساخت بیش از 50 درصد واحدهای مسکونی طرح ملی مسکن توسط این شرکت‌ها باید تعاونی‌های مسکن قوی و مطمئن بر اساس قوانین و مقررات ایجاد شود.

وی نظارت بر اجرای قوانین تعاونی را موضوعی حساس و مهم عنوان کرد و گفت: قوانین بخش تعاون بسیار کامل و جامع است و این مشکلات در بخش تعاونی به دلیل عدم اجرا و نظارت صحیح بر قوانین موجود است. شفاف سازی سرمایه گذاری ها و کمک به مصرف کنندگان.

وی در ادامه مسائل فرهنگی و رفاه اجتماعی را مطرح و برای سرپرست جدید تعاون، بهزیستی اجتماعی آرزوی موفقیت کرد و خواستار توجه فوری دستگاه های مختلف این اداره کل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید