تعاونی ها در نظام سرمایه داری کشور به حاشیه رانده شدند/ لزوم انتقال دانش تعاونی ها برای ترمیم بخش تعاونی کشور


ساعت: 16:06
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840401

معاون وزیر تعاون از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتقال دانش تعاونی ها برای تعمیر بخش تعاون را مهم دانست و گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در جمع اعضای هیات رئیسه کارشناسان اتاق تعاون و تعاون استان اردبیل گفت: ایدئولوژی ما در حوزه تعاون این است که کار را فقط انسان می تواند انجام دهد.”

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص تعاون گفت: ظلم و انزوای بخش تعاون در سال های اخیر مشهود بوده و تعاون در نظام سرمایه داری کشور به حاشیه رفته است.

معاون وزیر تعاون از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انتقال دانش تعاونی را برای ترمیم بخش تعاون مهم دانست و گفت: استفاده از دانش و تجربه متخصصان در حوزه تعاون، پرورش افراد مستعد امری است که در سال های گذشته اتفاق نیفتاد.»


تدارکات و خصوصی سازی مبتنی بر همکاری است

مسکنی در ادامه سخنان خود با تهیه الگوی حاکمیت تعاونی گفت: حاکمیت تعاونی در واگذاری ها، تعاونی در خانه دولت، تعاونی در دانشگاه ها، تعاونی در دولت، تعاونی در نهادهایی مانند بنیاد برکت، علوی و … مدیریت مشترک ممتاز و در نهایت حساب در NGOها شش لایه از این مدل را تشکیل می دهد.

وی گفت: به جای تکیه بر نفت، باید به مردم تکیه کنیم. یکی از اصلی ترین موارد برای رشد همکاری ها، فروش و خصوصی سازی بر اساس تعاون است.

معاون وزیر تعاون از وزارت کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سیاست کارگری همواره بر تعاونی های کشور ضربه زده است، گفت: تعاونی ها الگویی هستند که توانسته اند 800 هزار مسکن در کشور بسازند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید