تعجب نکنید؛ “سرقت سنگ قبر” روز جدید

تعجب نکنید؛

روهر نه ظاهراً پس از جنجالی که در آذرماه امسال و در جریان سرقت سنگ قبرهای بهشت ​​زهرا (س) به وجود آمد، این موضوع همچنان وجود دارد و در چند روز اخیر افرادی که به بند 212 بهشت ​​زهرای تهران برای ذکر فاتحه مراجعه کردند، شاهد متعجب آنها سنگ قبرها را دزدیدند. آذرماه امسال مدیرعامل سازمان بهشت ​​زهرا تهران درباره سرقت سنگ قبر گفت: مجموعه بهشت ​​زهرا بیش از هفتصد هکتار وسعت دارد. چند روزی است که چیدمان سنگ قبرها را فعال کرده ایم و از ساعت 8 الی 23 فعال هستند. بیشتر سرقت ها در قبرهای بلند انجام می شود.» اما بر کسی پوشیده نیست که با افزایش مشکلات اقتصادی و هزینه سنگ قبرها که کمتر از پنج میلیون تن نیست، سارقان شروع به سرقت سنگ قبر از پل ها، ماشین های پرداخت در ایستگاه های BRT کردند. ، لامپ بزرگراه و غیره این موضوع با واکنش اعضای شورای شهر همراه شد و علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه گفت که بهشت ​​زهرا برنامه های جدیدی برای حفاظت بیشتر از حرم دارد. مناسب نداریم فقط قسمتی از بهشت ​​زهرا توسط گارد ارتش محافظت می شود. «مسئله حفاظت از بهشت ​​زهرا نیاز به ساماندهی دارد، اما خبر سرقت سنگ قبر و فروش سنگ قبرهای دست دوم را تایید نمی کنم. باید از سازمان بهشت ​​زهرا پرسید.

سرقت های سریالی سنگ قبر

اما اکنون شواهد نشان می دهد که ماجرای سرقت سنگ قبرها تبدیل به یک پرونده سریالی شده است و مشاهدات روز گذشته خبرنگار پارسینه حاکی از کنده شدن سنگ قبر تعدادی از کشته شدگانی است که در بهشت ​​زهرای تهران دفن شده بودند. دزدیده شده.E. این حادثه در قطعات تقریبا قدیمی رخ داده و به نظر می رسد سارقان بامداد چهارشنبه 16 اسفندماه سال جاری به راحتی چند قطعه سنگ کوتاه را به سرقت برده اند. با توجه به اندازه و وزن این سنگ ها به نظر می رسد که این کار توسط چند نفر یا یک تیم حرفه ای انجام شده است و معمولا برای برداشتن چند سنگ از این حرم باید از ماشین استفاده کرد. بنابراین می توان حدس زد که سارقان قبل از بسته شدن دروازه بهشت ​​زهرا کار خود را انجام داده و با اطمینان از عدم بازرسی از محل متواری شده اند. یکی از شاهدان عینی مدعی است که اخیرا دزدانی را دیده است که سنگ های سرقتی را با خودروی سانتافه حمل می کردند و از صحنه جنایت فرار می کردند!

سرقت سنگ های قیمتی

در این میان سنگ تراشان و سنگ فروشان می گویند: دزدانی که با کارت ویزیت در بهشت ​​زهرا می گردند و کارت خود را به مالباختگان می دهند، مشخصا باید جزو گروهی باشند که سنگ می دزدند. این، اما فقط حدس و گمان. بیگام، صاحب یک مغازه سنگ فروشی در جاده قدیم بهش زهرا (س) گفت: گرانی سنگ و جلوگیری از واردات آن باعث شده بسیاری از خانواده ها نتوانند سنگ قبر را بخرند، قیمت برخی از سنگ قبرها ده ها ده است. خبرنگاران. میلیون تن. به عنوان مثال سنگ سیاه برزیل 18 میلیون تن است. درست است که در ایران معادن سنگ وجود دارد اما تجهیزات معدن از خارج وارد می شود. «تحریم و … افزایش قیمت.» بیغم می گوید مغازه داران جواهرات دزدی را نمی خرند. «برخی سنگ‌های مستعمل را می‌دزدند، آن‌ها را می‌تراشند و دوباره به نصف قیمت می‌فروشند. اما مغازه داران آن را نمی خرند. برای تعویض سنگ از بستگان متوفی می خواهیم شناسنامه خود را نشان دهند تا بتوانیم سنگ را با سنگ جدید تعویض کنیم.» شیخ یکی از فروشندگان سنگ می گوید: این افراد معمولاً خود باندهایی هستند که هم دزدی و هم سنگ تراشی و هم فروش را به عهده دارند و نیازی به ذکر سنگ تراشی نیست، اما بازار دست دوم خالی از اشکال نیست. وی گفت: گرانی سنگ باعث شده مردم به سمت سنگ های دست دوم روی بیاورند. همان سنگ هایی که صاحبانش عوض کردند. این سنگ ها برش خورده و به نصف قیمت نسبت به قیمت اصلی به فروش می رسد. اما خبری از فروش اقساطی نیست.» قنبری نیز این موضوع را تایید می کند. وی گفت: فروش اقساطی قبلاً ضرر کرده است و دیگر معمول نیست و کمتر کسی این ریسک را می پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید