تعدادی از دانشجویان تهرانی در واکنش به هتک حرمت اماکن مقدس تجمع کردند


ساعت: 22:32
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898930

جمعی از طلاب حوزه های علمیه تهران در واکنش به هتک حرمت اماکن مقدس و آتش زدن پرچم ایران به بهانه درگذشت مهسا امینی تجمع کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جمعی از طلاب حوزه علمیه تهران از مقامات امنیتی و قضایی خواستند تا با بررسی دقیق میزان مرگ مهسا امینی روشن شود.

طلاب حوزه علمیه تهران در تجمع اعتراضی امروز در واکنش به هتک حرمت مقدسات و حفظ حریم خصوصی از مردم خواستند تا قبل از مشخص شدن ابعاد این حادثه قضاوت عجولانه نکنند.

در بیانیه سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور آمده است که به دلیل بی احتیاطی و بی احتیاطی مسئولان در مدیریت فضای مجازی و فضای رسانه ای کشور، دشمن خواهان ایجاد یک آشوب جنسیتی قومیتی و ملتهب شدن آن است. درگذشت خانم امینی .

در این بیانیه تاکید شده است: صرف نظر از همه جنجال ها و بحث هایی که در مورد شیوه تامین امنیت اخلاقی نیروی انتظامی وجود دارد، بی توجهی به ماموریت این نیرو و سایر نهادهای مرتبط منجر به تضعیف روابط انسانی و اجتماعی می شود.

مسئول نمایندگی ولی قانونی در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) در این گردهمایی بر احقاق حقوق خانواده مهسا امینی تاکید کرد.

حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده نظر فرهیختگان و مراجع تقلید را در خصوص حجاب و عفاف جویا شد.

وی گفت: محدودیت های حجاب شرعی و عرفی در جامعه اسلامی ایران هیچ ابهامی وجود ندارد.

حجت الاسلام علیزاده گفت: با خانواده امینی همدردی می کنیم و اگر خطایی وجود دارد باید اصلاح شود. متاسفانه عده ای به بهانه حمایت از خانم امینی به مساجد و نهادهای مذهبی توهین می کنند و پرچم ایران را به آتش می کشند.

رئیس بعثه ولی فقیه سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) نیز از فرماندهی انتظامی خواست تا گزارشی از برنامه های خود ارائه کند.

وی گفت: اگر فرماندهی انتظامی از برنامه های روزانه گشت ارشاد گزارش روشن و درستی بدهد همه از آن حمایت می کنند. در مفهوم گشت هدایت شده هیچ برخورد فیزیکی وجود ندارد.

در این تجمع معترضان شعار «گشت ارشاد بهانه، اصل حجاب نشانه» سر دادند.

دیدگاهتان را بنویسید