تعداد بیماران 15 تا 20 برابر بیشتر است

ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804381

یکی از اعضای کمیته علمی ملی علیه تاج می گوید: “Omicron در افرادی که واکسینه نشده اند یا به یک بیماری بزرگ مبتلا هستند، بسیار خطرناک خواهد بود.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیام طبرسی در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: از اواخر آذرماه که اولین گونه Omicron توسط وزارت بهداشت شناسایی شد، پیش بینی شد که ویژگی های این گونه از نظر شیوع بالا، ما با افزایش عفونت مواجه خواهیم شد.”

وی ادامه داد: از ابتدای هفته گذشته افزایشی در تعداد بیماران داریم که با 5 هزار نفر در روز شروع شد و پنجشنبه گذشته به 16 هزار و 700 نفر رسید، البته این آمار نسبی است زیرا ماهیت بیماری خفیف است، بنابراین پشت سر هر بیمار 15 تا 20 بیمار دیگر کسانی هستند که نیامده اند یا آزمایش نداده اند.

طبرسی گفت: وقتی یک نفر در خانواده مثبت می شود، بقیه آزمایش نمی دهند زیرا علائم مشابه و خفیف است.

وی گفت: اکنون با یک روند صعودی مواجه هستیم و اعداد ممکن است طی 3 تا 4 هفته آینده افزایش زیادی داشته باشد و مهم این است که بتوانیم از شدت موج بکاهیم تا با مرگ و میر بالا مواجه نشویم و این وضعیت نیاز به اقدام دارد.»

طبرسی تاکید کرد: برای پیشگیری از عفونت باید اقدامات بهداشتی و استفاده از ماسک انجام شود چرا که استفاده از ماسک به خصوص در شهرهای کوچک بسیار کم است و همچنین افرادی که واکسینه نشده اند باید واکسینه شوند زیرا واکسیناسیون دوز سوم است. بسیار کم است.البته با وجود اینکه وزارت بهداشت تایید کرده بود، اما استقبال خوب نبود.

مسيح دانشوري رئيس بخش عفوني بيمارستان گفت: اين بيماري سريع منتقل مي شود و در مكان هايي كه افراد ماسك را بر مي دارند، احتمال انتقال آن بسيار بالاست و در مجالس خانوادگي و مهماني ها و مراسم باعث انتقال بيماري مي شود. . “

وی افزود: در افرادی که واکسینه شده اند و بیماری زمینه ای ندارند، بیماری شدید نخواهد بود، اما در افرادی که واکسینه نشده اند یا دوز دریافت کرده اند یا بیماری زمینه ای دارند، به شدت خطرناک است و مانند. یک سویه دلتا.”

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید