تعداد شرکت های کرمانشاهی فعال در بازار سرمایه بسیار اندک است


ساعت: 15:39
تاریخ انتشار: 1401/03/18
کد خبر: 1844547

محمد باخمن گفت: تعداد شرکت‌های استان کرمانشاه در بازار سرمایه نسبت به کل شرکت‌های موجود در بازار سرمایه در کشور بسیار کم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باخمن در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز، گفت: استان کرمانشاه از نظر حجم معاملات معمولا در رتبه های ششم تا سیزدهم کشور قرار دارد.

وی افزود: کرمانشاه در سال گذشته با سه درصد تجارت کشور در رتبه نهم قرار گرفت که نشان می دهد سهم کرمانشاه از نظر مبادلات قابل توجه است اما تعداد شرکت ها در بازار سرمایه نسبت به شرکت های رایج در بازار سرمایه بسیار پایین است. .

باخمن بیان کرد: باید تعداد شرکت‌های موجود در بازار سرمایه را افزایش دهیم تا بتوانیم از ظرفیت این بازار برای تامین مالی شرکت‌های استان استفاده کنیم، زیرا عرضه سهام به شرکت‌ها در بازار سرمایه آسان‌تر، در دسترس‌تر و امن‌تر است. سایر روش های تامین مالی


وی گفت: متأسفانه در سال های اخیر به ویژه در شرکت های بخش خصوصی نتوانسته ایم آنها را وارد بورس کنیم.

مدیرکل بورس منطقه ای کرمانشاه گفت: ورود شرکت های بخش خصوصی به بازار سرمایه فرآیندی طولانی و حدود یک سال به طول می انجامد و برای آشنایی شرکت ها با فرصت های بازار سرمایه، معدن و بورس اوراق بهادار دارد.

باخمن افزود: شرکت ها نیز باید همکاری کنند و مدارک خود را در حد نیاز آماده کنند تا بتوانیم روند پذیرش بازار سرمایه را تسهیل کنیم.

وی افزود: نه تنها در سال های اخیر نتوانسته ایم شرکت را به بازار سرمایه بیاوریم، بلکه دو شرکت فعال از بازار خارج شده اند و این یک مزیت منفی برای کرمانشاه است.

باخمن بیان کرد: امیدواریم با فرهنگ سازی در بین مدیران شرکت ها بتوانیم این روند را بهبود بخشیم تا ببینیم شرکت ها چگونه وارد بازار سرمایه می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید