تعداد فدراسیون های ورزشی تا پایان امسال افزایش می یابد


ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893598

ما سعی می کنیم برای میزبانی رویدادهای ورزشی بین المللی امتیاز کسب کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ایجاد یک فدراسیون دیگر در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال تعداد فدراسیون ها افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه سفر به استان کردستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مینی فوتبال یک ورزش سازمان یافته و دارای یک فدراسیون جهانی در جهان است. مسابقات قاره ای آن نیز تشکیل شده و در حال حاضر در تمامی قاره های کنفدراسیون و در ایران انجمن هایی دارد و در مراحل ابتدایی است.

وی در خصوص تبدیل این انجمن به فدراسیون گفت: البته امسال این اتفاق نمی افتد زیرا ایجاد فدراسیون دیگری در دستور کار است و تا پایان امسال فدراسیون ها افزایش خواهند یافت.

سجادی با اشاره به رویدادهای مهم ورزش ایران خاطرنشان کرد: تا 2 سال آینده المپیک 2024 پاریس را داریم. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به تنهایی نمی توانند برنامه های این حوزه را اجرا کنند و نیازمند همکاری فدراسیون ها، هیئت ها و ادارات کل استان ها هستیم.

وی در پایان سخنان خود از موافقت رئیس جمهور با میزبانی مسابقات ورزشی در کشور خبر داد و گفت: یکی از رویکردهای وزارت ورزش و جوانان در کشور که مجوز آن را از رئیس جمهور دریافت کرده ایم این است که میزبانی رویدادهای ورزشی بین المللی به جای رفتن به خارج از کشور، در همین راستا هفته گذشته میزبان چندین رویداد مهم ورزشی بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید