تعداد لژیونرهای والیبال در ایران / رکورد جدید برای بازیکنان والیبال ؛ 26 بازیکن در اروپا

زمان: 10:34
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776040

فصل جدید رقابت های والیبال باشگاهی در قاره سبز در حالی آغاز شد که والیبال ایران با 26 بازیکن در تیم های اروپایی رکورد جدیدی را ثبت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال ، شاید تا چند سال پیش از کلمه “لژیونر” فقط برای بازیکنانی استفاده می شد که به لیگ های اروپایی یا کشورهای عربی منتقل شده و برای باشگاه های خارجی بازی می کردند. اما شاید هیچکس فکرش را نمی کرد که در سال آخر قرن چهاردهم به جایی برسیم که حتی برای رسیدن به عددی سخت تلاش کنیم تا تعداد دقیق لژیونرهای ایرانی در زمینه هایی غیر از فوتبال را اعلام کنیم. اتفاقی که امروز با والیبال بعد از درخشش چشمگیر در عرصه آسیا و جهان رخ داد و اکنون تعداد قابل توجهی از بازیکنان ایرانی در تیم های خارجی بازی می کنند.

وقتی نام دختران ایرانی به لیست لژیونرهای والیبال اضافه می شود ، داستان بیشتر شنیدنی می شود. دخترانی که در اولین مسابقات حجاب قهرمانی اروپا پا به زمین می گذارند. زینب گیوه و مائده برهانی به نحوی به عنوان اولین دختران لژیونر والیبال ایران به لیگ های بلغارستان و ترکیه پیوستند که قدرت و توانایی های دختران ایرانی را به جهانیان نشان دادند.

حضور والیبال ایران در مسابقات جهانی و قاره ای و حضور روی سکو به عنوان یک عامل مهم باعث می شود بازیکنان بیشتر نمایان شوند. ستارگانی که در تیم های ملی بازی می کنند هرگز از چشم نفوذ کننده تیم ها و متخصصان بین المللی دور نیستند و با پیشنهادات جذاب به سرعت به کشورهای خارجی سفر می کنند.

در عین حال ، نمی توان دیپلماسی ورزشی را نادیده گرفت. در سال های اخیر ، فدراسیون والیبال موفق به کسب کرسی های بین المللی در کمیسیون های فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا شده و با مشورت های متعدد ، راه را برای والیبال ایران در آن سوی مرزها هموار کرده است. نگاه کلان و استراتژیک مدیریت فدراسیون والیبال برای حمایت از بازیکنان ، رشد والیبالبازان ایرانی در کشور یا تیم ملی را محدود نمی کند و بازی در لیگهای معتبر اروپایی هر روز به رشد و توسعه والیبال ایران کمک می کند.

با نگاهی به لیست لژیونرهای والیبال ، بارزترین نکته این است که در چند سال گذشته عنوان لژیونر بیشتر بر ستاره هایی مانند سعید معروف ، سید محمد موسوی ، امیر گافور ، فرهاد قائمی ، میلاد عبادی پور ، میتبا میرزادجانپور متمرکز شده است. شانس شرکت در لیگ های خارجی

در حال حاضر 6 دختر ایرانی در لیگ های پرتغال ، اسپانیا ، اسلوونی و ترکیه والیبال بازی می کنند و پرتغال بیشترین سهم را از این دختران دارد.

مهتاب رحمانی و مونا دریس محمودی در باشگاه بوآویستا در پرتغال ، نگین شیرتاری در Das Avis در پرتغال ، مینا روستا در باشگاه Extremadura Badajs در اسپانیا ، سودابه باقرپور در گوریس اسلوونیایی و مائده برهانی در باشگاه Genclik ترکیه ؛ دخترانی هستند که والیبال زنان را بین المللی کرده اند.

در بخش مردان ، در حال حاضر 20 ایرانی در لیگ های خارجی مانند پرتغال و البته ترکیه ، مقصد مورد علاقه والیبالیست های ایرانی فعالیت می کنند. از جمله ایرانیان شاغل در لیگ های خارجی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جواد کریمی – Green Yard Masik – بلژیک

علی شهبازی – Extremadura Badais – اسپانیا

میثم صالحی – اولشتاین – لهستان

میلاد عبادی پور – اسکرا بلچاتو – لهستان

علیرضا ابلوک – میلاس – ترکیه

امیرحسین هانی – آلتکاما – ترکیه

سید محمد موسوی – فنرباغچه – ترکیه

عظیم صالح زاده – Extremadura Badais – اسپانیا

علی فضلی – Raim Luimo – فنلاند

طیب عینی – رایویم لیمو – فنلاند

مرتضی شریفی – پک ورزشی – ترکیه

امیر حسین توخته – SPD Radnicki – صربستان

پندار مومنی – تاکوو – صربستان

احسان احمدی – باشگاه ورزشی داسکالداس – پرتغال

محمدرضا پخت – باشگاه ورزشی Dascaldas – پرتغال

امیرعباس مرادی – باشگاه ورزشی – پرتغال

بهزاد کانموني – نیکسار بلادی – ترکیه

آرمان کریمی – فرماندار لیوبلیانا – اسلوونی

اگر کریمی – فرماندار لیوبلیانا – اسلوونی

علی تبری – Extremadura Badais – اسپانیا

اسامی ذکر شده ایرانیانی هستند که در لیگ های اروپایی مشغول به کار هستند که دستگاه های خودپرداز آنها تا به امروز در فدراسیون جهانی والیبال ثبت شده است و این احتمال وجود دارد که روز بعد بازیکنان دیگری نیز به این لیست اضافه شوند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید