تعداد مراکز دانش بنیان به 600 هزار مرکز افزایش یابد / خروج ظرفیت علمی از کشور به دلیل بی توجهی دستگاه های مسئول


ساعت: 16:46
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1821022

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی گفت: اگرچه به صحت آمار اعتقادی ندارم اما باید تلاش کنیم تعداد مراکز دانش بنیان کشور را از شش هزار به 600 هزار مرکز برسانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: ماموریت ما در سال جدید پیگیری مسائل مربوط به مراکز دانش بنیان است، هرچند در سال گذشته اقدامات پیگیری در این زمینه و بازدید از پارک های علم و فناوری داشتیم. صورت گرفت. .

وی افزود: مجلس شورای اسلامی باید اطمینان حاصل کند که هیچ مانع قانونی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان وجود ندارد و همچنین موانع قوه مجریه را بر سر راه آنها بردارد تا تحولی در این حوزه ایجاد شود.

حجت الاسلام فلاحی گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب گفتند امیدواریم دولت شعار سال را رها نکند و البته با شناختی که از این دولت دارم، شعار سال باقی نمی ماند، امیدواریم مجلس. به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.

وی گفت: اگرچه به صحت آمار اعتقادی ندارم اما باید تلاش کنیم تعداد مراکز دانش بنیان کشور را از شش هزار مرکز به 600 هزار مرکز برسانیم.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از امکانات علمی موجود کشور به دلیل بی توجهی دستگاه های متولی صادر شده و حداقل کار خود را در کشورهای همسایه مانند ترکیه عرضه می کند. “

حجت الاسلام فلاحی گفت: با توجه به موانعی که بر سر راه بسیاری از واحدهای دانش بنیان وجود دارد، اگر این موانع را برطرف کنیم، ظرفیت شرکت های دانش بنیان و خلاق چندین برابر ظرفیت موجود خواهد بود.

وی افزود: واحدهای دانش بنیان نه تنها نیاز به پیگیری بودجه ای دارند، بلکه تعدادی از آنها برای راه اندازی نیازمند کمک های اولیه هستند. بنابراین باید از این مراکز حمایت اجرایی کنیم تا مدیرانی که به نحوی اهمیت این موضوع را درک می کنند، «این کار را نمی کنند یا به دلیل اینکه قصد تحمل اندام دیگران را ندارند، باید اجازه رشد این مراکز را بدهند. .

حجت الاسلام فلاحی گفت: در ایران شاهد ظرفیت های زیادی هستیم که با کمک مراکز دانش بنیان می توانند تولیدات خود را ده ها برابر افزایش دهند، هم اکنون واحدهای تولیدی زیادی در مراکز استان ها داریم که اگر از شرکت های دانش بنیان استفاده کنند، محصولات خود را تولید می کنند. رشد خواهد کرد.

وی بیان کرد: همچنین باید به مسائل رسانه ای و فرهنگی مرتبط با حمایت از مراکز دانش بنیان رسیدگی شود تا واحدهای تولیدی بزرگ به عنوان حامی این شرکت ها فعالیت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید