تعطیلی بیش از 60 درصد واحدهای بازار روز بوئین زهرا/ ظرفیت اقتصادی مغفول مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; بازار روز بوئین زهرا نزدیک به 25 سال است که بازسازی و ساخته شده است اما در این سال ها خدمات مناسبی به اصناف فعال در این مرکز ارائه نشده و این امر نارضایتی کسبه را به همراه داشته است.

فرماندار بوئین زهرا در روزهای اخیر برای شنیدن مشکلات صنف و چاره اندیشی به محل مراجعه کرده و ضمن گفتگو با کسبه و بررسی مشکلات موجود دستور رفع آنها را صادر کرده است.

محمد ادیب رامندی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ما با اشاره به بازدید از بازار روز بوئین زهرا گفت: گزارش های زیادی از اصناف و مردم در خصوص مشکلات این بازار روزانه دریافت کرده ایم. با شهروندان صحبت کردیم.

وی افزود: حدود 25 سال از افتتاح این بازار می گذرد اما تاکنون نتوانسته خدمات مناسبی به کسبه و شهروندان ارائه کند؛ بازار روز بوئین زهرا مشکلات زیادی از جمله نبود زیرساخت های کافی مانند برق دارد. ، گاز و عدم نظافت باعث نارضایتی از کسب و کار او شده است.

سرپرست فرمانداری بویین زهرا گفت: هدف از بازار روز فعالیت در دو صنف مختلف مانند بازار قزوین بود که به دلیل عدم حمایت این امر محقق نشد.

923b3d75 89e1 4190 b07f 83e4ece571af خبر خاکستری

بیش از 60 درصد واحدهای بازار روز بوئین زهرا تعطیل یا نیمه فعال هستند

وی گفت: در این خصوص جلساتی با اعضای شورای شهر و شهردار بویین زهرا برگزار شد و طبق برنامه زمان بندی قول رفع یکسری موانع بازار روز شهر را دادند تا تمامی مغازه های این مرکز بتوانند فعال شود.”

ادیب رامندی گفت: متاسفانه بسیاری از مغازه ها در بازار روز بوئین زهرا تعطیل هستند و صاحبان آن رغبتی برای فعالیت در آن ندارند، به همین دلیل طبق برنامه اعلام شد که اقدامات لازم برای رفع مشکلات و رونق بازار انجام خواهد شد. سازماندهی بازار روزانه، مانند آسفالت جاده و ساختن امکانات اجتماعی.

وی خاطرنشان کرد: در بازدید از بازار روز بوئین زهرا اعلام شد که هیچ گونه خدمات اولیه در این بازار روز ارائه نشده است. به همین دلیل سعی داریم با ورود به این موضوع مشکلات اصناف بازار و رونق کسب و کار آنها را برطرف کنیم.

این مسئول بیان کرد: حدود 70 تا 80 واحد صنفی نیمه فعال و فعال در بازار روز بوئین زهرا وجود دارد که بالای 60 درصد آنها نیمه فعال یا تعطیل هستند. در حالی که در گذشته سرمایه گذاری های کلانی برای ساخت بازار روز بوئین زهرا انجام شده و باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد.

d0b296be 7cd6 46f1 b103 d108adb44d21 خبر خاکستری

وی تاکید کرد: بازار روز بوئین زهرا نیز مشکل پارکینگ دارد که شهرداری باید برای آن برنامه ریزی کند. بحث مالکیت و آبرو یکی از مواردی بود که مردم به آن اشاره کردند که قول دادیم با همفکری و تعامل مجموعه مدیریت شهری حل شود.

ادیب رامندی گفت: ارزیابی دقیقی از اعتبار مورد نیاز برای رفع مشکلات بازار روز بوئین زهرا صورت نگرفته و به طور کلی نیاز به اعتبار بالایی ندارد.

وی گفت: در حال حاضر تصمیم بر این است که اولین سفارش را در بازار راه اندازی و فعال کنیم و برای رفع مشکلات، جلسه ای با کسبه خریدار این فروشگاه ها خواهیم داشت تا اصناف که علاقه ای به کار ندارند، آنها را تحویل بگیرند. فروشگاه ها به دیگران. مردم «چون این بازار موقعیت خوبی دارد و ظرفیت خوبی برای ارائه خدمات دارد.

وی افزود: با تلاش و همگرایی قطعا مشکلات حل می شود و بی استفاده ماندن چنین سرمایه عظیمی درست نیست چرا که این بازار ظرفیت عظیمی برای رونق اقتصادی دارد.

سرپرست فرمانداری بوئین زهرا در پایان گفت: قرار است هفته آینده جلسه ای با حضور شهرداری، شورای شهرداری و اعضای هیئت مدیره و با بررسی و تحلیل مشکلات و اعتبار سنجی لازم و ساماندهی موضوعات مختلف برگزار شود. ، گامی محکم برای تحریک بازار روز برداشته شد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید