تعلیق ساعتی در انتظار رانندگان متخلف است

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ اجرای طرح ساعتی توقیف خودروهای متخلف در پایتخت به منظور برخورد تخلفات در جاده ها و در این رابطه طبق قوانین و مقررات با تخلفات این افراد برخورد می شود در واقع در این طرح خورندگان از دو تا پنج ساعت در محل نگهداری می شوند..

جالب اینجاست که راننده خودروی متخلف در این مدت مجاز به جابجایی خودرو نبود و پس از زمان مشخص شده راننده می توانست خودروی خود را تحویل بگیرد. رسیدگی به تخلفات منجر به تصادف بیشتر در بزرگراه ها و برخورد با این تخلفات توسط خودروهای متخلف سرعت و سبقت غیرمجاز صورت می گیرد. بخش دیگری از برخورد با تخلفات رانندگی در مکان هایی است که تردد در آنها ممنوع است.

در ایستگاه خودروهای متخلف بر روی این خودرو بنری نصب خواهد شد تا درس عبرتی برای سایر رانندگان باشد. همچنین برای جلوگیری از اختلال در تردد، این خودروها در محل مناسب و در حاشیه امن جاده متوقف می شوند.

سرهنگ حمید حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز گفت: دوربین هایی وجود دارد که هنگام عبور از خطوط اضطراری داخل تونل ها و معابر مانند پل طباقی صدر تخلفات را رصد می کنند. در واقع پلیس در زمان شلوغی ترافیک خلاء نبود دوربین در نقاطی که خطوط اضطراری زیادی وجود دارد مانند تونل نیایش، حضور تیم ها و استقرار آنها را در این معابر تضمین می کند.

به گفته کلانتر ارشد گشت بزرگراه پلیس راه تهران بزرگ، خودروهایی که از خط اضطراری استفاده می کنند، تخلف دیگر آنها عبور از خط کشیده شده وارد خط اضطراری است.هستند و همچنین با سرعت غیرمجاز در آن خطوط، علاوه بر رعایت قانون، با نگه داشتن آن خودروها در محل، قانون شکنی کردند.

حمیدی این کار (توقیف یک ساعته خودروهای متخلف) را احترام متقابل پلیس به رانندگان قانونمند دانست و گفت: برخی تصور می کنند خطوط اورژانس محلی برای توقف در بزرگراه ها، در فواصل مختلف و … به میزان کافی پیاده رو وجود دارد در این مسیرها در صورت نقص فنی و خرابی خودرو، اضطراری وجود دارد.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی در هفت ماه گذشته امسال علاوه بر کشورسلام که در سطح تقاطع بزرگراه وجود دارد، 20 اسکله جدید اضافه کرده است و در صورت اجازه فضا در حال بررسی اضافه کردن اسکله های اضطراری است.

58 درصد تصادفات فوتی در بزرگراه ها

سرهنگ رزاقی معاون پلیس راهنمایی و رانندگی تهران به تشریح عوامل اصلی تصادفات در بزرگراه ها پرداخت و اظهار داشت: بزرگراه ها یکی از راه های شریانی اول هستند.

وی با بیان اینکه در تهران حدود هزار کیلومتر بزرگراه داریم، تصریح کرد: در بحث ترافیک و در اوج خود و در نیمه دوم سال شاهد صف 300 کیلومتری خودروها در طول روز هستیم که یک سوم آن مشمول تردد در روز است.

سرهنگ رزاقی گفت: متأسفانه بیشترین تصادفات در بزرگراه ها را داریم که حدود 58 درصد تصادفات فوتی ما در بزرگراه ها اتفاق می افتد. بنابراین لازم است رانندگان و شهروندان در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و راهنمایی و رانندگی پیشگیرانه عمل کنند. به طرق مختلف برای ایمن سازی روسازی معابر بزرگراه اقدام کند.

عمل پلیس راه برای برخورد با سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز رانندگان در محورهای بزرگراهی، خودروها برای جریمه و تنبیه رانندگانی که سرعت غیر مجاز دارند، ساعت ها در همان محل متوقف می شوند. حال باید دید این اقدام چقدر موثر بوده و آیا جلوی رانندگان متخلف گرفته می شود؟!

دیدگاهتان را بنویسید