تعمیق روابط اقتصادی بخش مهمی از سیاست خارجی دولت فعلی است

ساعت: 09:58
تاریخ انتشار: 1400/08/07
کد خبر: 1779805

صدرالحسینی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطقه ای است و خشونت با این قدرت منطقه ای به نفع هیچ کشوری نخواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ، سیدرضا صدرالحسینی کارشناس غرب آسیا در گفتگو با یزدرسا در خصوص جایگاه و اهمیت دیپلماسی منطقه ای ایران و سیاست های دولت سیزدهم در این حوزه، گفت: در این راستا باید گفت و گو با خبرنگار یزدرسا را ​​به همراه داشت. اما ما با همسایگان خود اشتراکات زیادی داریم، به خصوص در حوزه فرهنگی که ظرفیت است و باید از آن استفاده کرد.

وی گفت: بی شک مولفه های مختلفی وجود دارد که به نوعی جمهوری اسلامی ایران و همسایگان را به هم پیوند می دهد.

این کارشناس بین الملل افزود: در سال های اخیر به ظرفیت های اقتصادی در سیاست خارجی توجه چندانی نشده است و در واقع سیاست هایی که در هشت سال گذشته در دستور کار عرصه خارجی بوده برای مردم ایران نتیجه ای نداشته است. “

صدرالحسینی گفت: یکی از محورهای اصلی سیاست خارجی دولت کنونی ایران، موضوع اقتصاد است، بنابراین تعمیق روابط اقتصادی از رکن اساسی سیاست خارجی دولت فعلی است.

وی گفت: در رویکرد دولت سیزدهم بحث ایجاد توازن در حوزه سیاست خارجی جدی گرفته می شود به این معنا که هم با کشورهای شرقی و هم با کشورهای غربی می توانیم رابطه متناسب و متوازن داشته باشیم.

کارشناس غرب آسیا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز یک قدرت منطقه ای است و خشم از این قدرت منطقه ای به درد هیچ کشوری نمی خورد.

صدرالحسینی افزود: بنابراین اگر امروز می بینیم که عربستان در مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران نقش رهبری را بر عهده گرفته است به این دلیل است که سعودی ها به خوبی می دانند که قطع رابطه با ایران به نفع آنها نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید