تعهدات بازنشستگی عقب افتاده در این تاریخ پرداخت می شود

حجت الله عبدالملکی در گفت و گوی تلویزیونی گفت: در بازار کار تعاریفی از نظر شاغلان، جویندگان کار و گروه های غیرفعال وجود دارد. گروه جویای کار اعم از بیکار و غیرفعال به افرادی اطلاق می شود که به دلیل مسائل فرهنگی تمایلی به کار ندارند «ملاحظات اقتصادی و دستمزد پایین.

وی گفت: افزایش حقوق 57 درصدی مصوب شورای عالی کار از نظر قانونی لازم الاجرا است.

تعهدات بازنشستگی عقب افتاده در این تاریخ پرداخت می شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در قانون کار، شورا به عنوان شورای عالی کار بر اساس اصل سه جانبه گرایی است. 6 نماینده کارگری و کارفرمایی و 4 مقام دولتی در مورد حقوق کارگران تصمیم می‌گیرند سال گذشته نمایندگان دو گروه موافقت کردند و وزارت کار لیست حقوق و دستمزد را تصویب کرد.

وی خاطرنشان کرد: مستمری ها سالی یک بار در هیات مدیره تامین اجتماعی تصویب و به شورای دولت ارسال می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: امسال افزایش مستمری مستمری بگیران سایر وزرا ارسال شده است. یک جلسه در کمیته بررسی شد و جلسه دیگری در کمیته بررسی خواهد شد. وزرا جابه جا می شوند و تصمیم گیری می شود. در این بین دولت مسائل اضطراری زیادی خواهد داشت و تلاش می کنیم تا اردیبهشت ماه به این مهم برسیم زیرا دولت نیز نظارت دارد.

وی تاکید کرد: معوقات مستمری بگیران از ابتدای فروردین ماه گزارش و در خرداد ماه پرداخت می شود.

عبدالملکی با اشاره به اینکه جامعه بازنشستگان قشر مهمی هستند که برای رفاه حال آنها تلاش می کنیم، گفت: چهار میلیون بازنشسته شاغل و یک میلیون و 700 هزار بازنشسته در کشور وجود دارد و برای رفاه بازنشستگان اقداماتی انجام شده است. بیمه که قبلا 30 درصد بود به 50 درصد رسید که توسط تامین اجتماعی پرداخت می شد.

وی بهبود وضعیت سلامت، افزایش 40 درصدی وام قرض الحسنه، پرداخت وام ازدواج به فرزندان بازنشسته و خرید اقساطی از فروشگاه را از مهم ترین اقدامات بازنشستگان عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید