تعهد در محل وزیر راه و شهرسازی به مردم کرمان در قدردانی از رشادت های حاج قاسم سلیمانی


ساعت: 22:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889457

این همزمان با بازدید از پروژه مسکن مهر شهرک مطهر بود.

علی حاجی زاده گزارش داد: وزیر کشور در این بازدید سایت متعهد به ساخت مجتمع درمانی، مذهبی، فرهنگی و هنری در شهر مطهری به مردم این منطقه شد و قول همکاری و مساعدت برای جلوگیری از طرح پیشنهادی را داد. این دستورات به صراحت به مدیرکل راه و شهرسازی کرمان ابلاغ شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان در خصوص بازدید امروز وزیر راه و شهرسازی از پروژه های نهضت ملی مسکن کرمان گفت: وزیر راه و شهرسازی در حالی که بودند. با بازدید از پروژه احداث مجتمع تجاری شهرک مسکونی به مساحت 57 هکتار و مهر 42 هکتار واقع در شهر مطهری شهرستان کرمان با مردم این منطقه گفتگو کرد.



وی با تاکید بر سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرک مطهری و گفتگوی چهره به چهره با مردم، گفت: دکتر قاسمی با حضور در جمع مردم ساکن در شهرک های مسکونی شهرک مطهری، جویای مشکلات جاری آنان شد.

مسکن مناسب باید مسکن طبقات مختلف مردم باشد

حاجی زاده با بیان اینکه حدود 40 هزار نفر در این شهرک مطهری به مساحت 57 هکتار و 42 هکتار زندگی می کنند، افزود: در این جلسه تعدادی از ساکنان این شهرک خواستار رفع مشکل عدم تغییر کاربری زمین های ورزشی و آموزشی مسکونی شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فضای سبز و مجموعه فرهنگی تفریحی از ضروریات کودکان است و طبق اخبار راه و شهرسازی تصمیم گرفت با تغییر کاربری فضاهای سبز و فضاهای آموزشی و تبدیل آنها به کاربری مسکونی، طرح های ملی را ارائه کند. نهضت مسکن در آینده مورد استفاده قرار می گیرد که در این راستا مردم خواستار توقف اجرای این طرح شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی تصریح کرد: مجتمع‌های مسکونی فعلی نیز در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند و سعی شده تا مقاصد عمومی مانند مسکونی، فرهنگی، تجاری، ورزشی، مذهبی و غیره حفظ شود.

حاجی زاده تصریح کرد: وزیر کشور در این بازدید از محل قول مساعدت برای احداث مجتمع درمانی، مذهبی، فرهنگی و هنری در شهرستان را به مردم این منطقه داد و قول همکاری و مساعدت برای جلوگیری از تغییر طرح پیشنهادی داد و این دستورات به صراحت به اطلاع مدیرکل راه و شهرسازی کرمان.

مناطق سبز شهر مطهری اجازه تغییر کاربری ندارند

وی با تاکید بر اینکه مسکن مردم باید مسکن اقشار مختلف جامعه باشد، افزود: وجود فضای عمومی یکی از الزامات یک مجتمع مسکونی است و کمبود این فضاها ضربه بسیار سنگینی از جمله مشکلات اقتصادی، ترافیکی و هزینه ایاب و ذهاب… باعث می شود ساکنان این مجتمع ها متوجه شوند که در این راستا دولت باید در کنار مردم باشد و تا جایی که می تواند از مشکلات مردم بکاهد.

مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: در این راستا اولین نهادی که متحمل هزینه ها می شود مدیریت شهری و شهرداری ها هستند و بسیاری از مشکلات و هزینه ها از جمله استهلاک وسایل نقلیه عمومی، ساخت و تعمیر راه ها و… . دولت را هدف گرفته اند..

حاجی زاده از قول وزیر برای همکاری و تخصیص اعتبارات و اعتبارات لازم برای این امر خبر داد و گفت: این بودجه که توسط اراضی ملی، سازمان مسکن و اعتبارات اختصاصی وزارت راه و شهرسازی تامین می شود. با دستور وزیر در آینده نزدیک اقدامات لازم برای احداث مجتمع تصفیه در مقیاس شهر انجام خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وی در پایان این بازدید همچنین با وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تغییر کاربری زمین آموزشی و زمین فضای سبز در شهرستان مطهری و پیگیری عدم اجرای آن مخالفت کرد. در دستور یک فوریت دولت قرار می گیرد و مدیرکل راه و شهرسازی و معاونت معماری و شهرسازی اعلام کردند که باید از این امر جلوگیری شود و شهرداری در خصوص فضای سبز شهر اقدامات لازم را انجام دهد. . منطقه مطهری در اسرع وقت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید