تعهد مالی دستگاه ها باید به شهرداری اهواز پرداخت شود

وی افزود: این شرایط سوالات زیادی را برای مردم ایجاد کرده و ممکن است پاسخ درستی دریافت نکرده باشند. برخی دیگر سعی کردند از آب گل آلود ماهی بگیرند و ناکارآمدی مدیریت شهری و شورای شهر در انجام وظایف خود را به مردم القا کنند.

زارع زاده گفت: حرف ما قانون است و بالاتر از آن نداریم، بنابراین اگر در پرداخت دستمزد کارگران زحمتکش خللی وجود دارد باید طبق دستورالعمل اجرایی و صراحت قانون انجام شود. “

وی افزود: اینکه کسی یا فردی بخواهد با تهدید یا رشوه به کارگران، قانون را نادیده بگیرد، قابل قبول نیست. از دادستان و دادستان می خواهیم در برابر زیاده خواهی، بی قانونی و به خطر انداختن سلامت روان مردم، مسئولانه و به موقع، قاطعانه و مقتدرانه عمل کنند.

نایب رئیس شورای شهرداری اهواز با بیان اینکه تکرار چنین وضعیتی برای مردم اصلا قابل تحمل نیست، افزود: با متخلفان نظم و امنیت شهر باید قاطعانه کار کنیم.

وی گفت: همه می دانند که شهرداری یک سازمان مردم نهاد به نفع دنیاست و حدود 300 تکلیف قانونی به این نهاد محول شده است و گاهی اوقات نیز موظف به انجام وظایف خارج از تعهدات این سازمان است. دولت شهر برای انجام وظایف ذاتی و اولویت دار باید درآمدزایی کند.

زارع زاده گفت: چرا هیچکس نمی پرسد دلیل کسری بودجه شهرداری چیست؟ چرا این سوال و پاسخ صحیح آن هرگز در جامعه به اشتراک گذاشته نشده است؟ یکی از منابع مهم درآمدهای شهرداری از محل فعالیت، تعهدات صنایع، سازمان ها و ارگان های دولتی و غیردولتی است که متاسفانه برخی از آنها به هیچ وجه یا به طور کامل به تعهدات خود عمل نکرده اند. از طرفی در فرهنگ ما پرداخت سالانه عوارض و حق خدمات توسط مردم نهادینه نشده است.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد برای احقاق حقوق قانونی شهرستان به جلسات، درخواست ها و بعضاً اختلافات با مسئولین متوسل می شویم. آیا می توان سازمانی را با حدود 9000 کارمند به این شکل اداره کرد؟ مشاهده می شود که به دلیل دریافت نابهنگام منابع درآمدی توسط برخی ارگان ها، گاهاً پرداخت حقوق به کارکنان با تاخیر مواجه می شود.

نائب رئیس شورای شهرداری اهواز گفت: از سوی دیگر پروژه های نیمه تمام باید تکمیل شود و نمی توان نیازها و نیازهای فعلی شهر را نادیده گرفت.

زارع زاده گفت: از همه مسئولان به ویژه متولیان صنایع و ارگان هایی که تعهد مالی به شهرداری دارند تقاضا داریم حق مردم را نه به شهرداری و نه به عنوان خیریه بلکه به موقع و به طور کامل پرداخت کنند.

وی گفت: شهرداری بودجه و منابع درآمدی مشخصی دارد و تا زمانی که منابع درآمدی محقق نشود هیچ یک از برنامه های شهرداری محقق نمی شود بنابراین این بدهی که حق مردم است باید پرداخت شود. ما اصرار داریم که این بدهی ها دیگر در ساخت و تامین حقوق بشر به تاخیر نیفتد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید