تعویض کارت بانکی با کارت سوخت در مرحله تحقیق

علی اکبر نژادعلی با اشاره به اجرای طرح جایگزینی کارت سوخت با کارت بانکی تصریح کرد: در حوزه نرم افزاری و در حوزه استفاده از فناوری نیاز به توسعه و گسترش است که در نتیجه گروه های توسعه نرم افزار نیاز به توسعه و گسترش دارند. و گروه ها برای توسعه فرآیند باید راه حل های ویژه و مناسب را به عنوان راه حل های توسعه ببینند تا بتوانند روند کار خود را گسترش دهند. در تاپیک درباره طرح تعویض کارت بانکی با کارت سوخت نیز به این موضوع پرداخته شده است.

به گفته وی، با توجه به وارداتی بودن تراشه های کارت سوخت و وجود صرافی در کشور، به دنبال روش های جایگزینی هستند که مبادله ارزی نداشته باشد و برای کشور گران نباشد و راه دیگری وجود نداشته باشد. در مورد خصوصی، اجرای این طرح در مرحله تحقیق و توسعه است و هنوز در هیچ یک از سمت ها اتفاق خاصی نیفتاده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: بر اساس تبصره 14 قانون بودجه سال 1402 وزارت نفت به منظور بهبود سیستم توزیع بنزین و گاز نفت، استفاده از کارت خودروهای شخصی برای بنزین را الزامی کرده است. خودروها تا پایان شهریور ماه جاری تا سقف 90 درصد و برای خودروهای سوخت‌رسان و گازسوز تا سقف 95 درصد اعمال می‌شود. وی ادامه داد: از ابتدای امسال براساس ابلاغ این بند قانونی، پس از اطلاع‌رسانی مناسب. در شهرهای مختلف تمامی کارت های سوختی که مردم برای آن درخواست داده اند اجرا می شود، کارت ها را چه به صورت کارت المثنی و چه با شماره خودرو جدید و پلاک جدید تهیه کرده و در اختیار مردم قرار می دهیم.

نژادعلی افزود: هم سهمیه نرخ اول 1500 تومانی و هم سهمیه اعتباری 3000 تومانی در کارت های هوشمند سوخت شخصی لحاظ شده است، اعداد سهمیه تغییر نکرده و همان سهمیه هایی که قبلا مردم می توانستند از آن استفاده کنند در کارت هوشمند سوخت وجود دارد. نقشه سوخت به گفته وی، این بهبود سیستم توزیع بنزین به این دلیل است که وقتی فردی کارت شناسایی خود را پر می کند، در عمل بر اساس فرآیندهای داده، می توان فهمید که در کدام گروه از خودروها، چه اقداماتی باید انجام شود. استفاده از نقشه ایستگاه که فقط در مواقع ضروری مورد نیاز است. داخل ایستگاه ها قرار دارد، مشخص نمی کند که چه خودرویی بارگیری می شود، بنابراین بحث سازماندهی کارت های داخل ایستگاه مطرح شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگوی رادیویی اظهار کرد: نمی‌توان کارت‌ها را جمع‌آوری کرد و جایی برای کارت اورژانس یا کارت صندلی نداشت. در جای خود قرار دهید.

نژادعلی با بیان اینکه از سال 1385 که سامانه هوشمند سوخت راه اندازی شد، کارت سوخت فقط برای مواقع ضروری استفاده می شد، تصریح کرد: صریح بودن این بند قانونی یعنی تبصره 14 قانون بودجه امسال همان مشکلی است که 90 درصد مردم از آن استفاده می کنند. برای کارت سوخت شخصی خود ارزش قائل شوید آنها هنگام ورود به جایگاه با آنها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید