تعیین انتصاب و رتبه بندی معلمان باقی مانده در آذر


ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913631

بر اساس اعلام معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، احکام ارزشیابی معلمان و استرداد حقوق معلمان بازماندگان همزمان با حقوق ماه آذر به همراه معوقات پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ طرح ارزشیابی معلم از سال 1398 و پس از تصویب سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از شورای عالی انقلاب فرهنگی او بزرگ شد. این طرح یکی از موضوعات مهم بر اساس سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت است که باید برای ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان اجرایی شود.

اولین قدم جمع آوری اعضای دولت برای ارائه نظر به هیأت بررسی و مقایسه مصوبات دولت با قوانین است. قانون سیستم درجه بندی مربیان اعضای دولت برای نظر کمیسیون بازنگری و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، تغییراتی در قانون نمره دهی معلمان ایجاد کرده اند. رئیس شورای اسلامی آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان اصلاح و ابلاغ شد.

حدود 80 درصد از معلمان از مزایای قانون رتبه بندی رتبه یک برخوردار می شوند

صادق ستاری فرد سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: روند صدور حکم به صورت شبانه روزی معلمان از دو هفته پیش آغاز شد و بر این اساس در آبان ماه از مزایای آن بهره مند شد. از رتبه «مربی معلم» به اضافه معوقات هشت ماهه اخیر به کلیه مشمولان اعطا شد که با دو روز تأخیر رتبه اعطا شد، گفت: علاوه بر این افزایش در نظر گرفته شده از محل تصویب قانونی بازپرداخت حقوق افراد کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری نیز در تصمیمات اعمال می شود.

ستاری فرد با بیان اینکه حدود 80 درصد معلمان از مزایای رتبه یک قانون رتبه بندی برخوردار شده اند، گفت: حدود 90 درصد از همکاران فرهنگی نیز از مزایای ترمیم حقوق برخوردار شده اند..

وی با اشاره به اینکه احیای حقوق از اول مهرماه اجرا شد که در ماه های آینده نیز ادامه خواهد داشت و شامل ضریب 3000 ریال و افزایش 100 درصدی حقوق فرزند و افزایش 50 درصدی معلم است (45). درصد از حقوق عمومی کار، حقوق کارمند و حقوق اضافی کار) از 31 شهریور 1400 برای ذینفعان اعمال شد و وجوه و معوقات به مدت هشت ماه از اول فروردین 1401 پرداخت شد.

به گزارش ستاری فرد، بر اساس قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری، برای کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری، حقوق ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از بهبودی و رتبه بندی حقوق کسر شد. و طبیعتا حقوق ماه اول از پرداخت معوقات کسر می شود.1400 دیگر کسر نمی شود..

پرداخت احکام ارزشیابی معلمان و بازگرداندن حقوق معلمان برای بازماندگان آذرماه

به بازماندگان اشاره کرد و گفت: برای بازماندگان یعنی. 20 درصد باقیمانده مشمولان اعم از انتقالی سازمان و مستمری بگیران و 10 درصد مابقی احکام بازپس گیری حقوق همزمان با حقوق آذر ماه به همراه معوقات صادر و اجرا می شود. همچنین تلاش می کنیم با هماهنگی برنامه و سازمان بودجه معوقات 1400 را پرداخت کنیم.


بیشتر بخوانید:

تنها 4 روز تا وعده وزیر آموزش و پرورش باقی مانده است/ دستورات رتبه بندی معلمان چه زمانی اجرایی می شود؟

وزارت آموزش و پرورش دستور درجه بندی و بازگرداندن حقوق معلمان را صادر می کند

خبر خوش برای فرهنگیان/ صدور حکم درجه بندی و اعاده حقوق معلمان از امروز

دیدگاهتان را بنویسید