تعیین تعرفه؛ قانونی که روی کاغذ ماند!/ غم انگیزترین هدیه تداعی تنهایی دخترم در نقاشی بود.


ساعت: 15:18
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914735

دو تن از مدعیان سلامت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح نگرانی ها باید منجر به رفع نگرانی شود، در غیر این صورت تکرار خواهد شد و گفتند: تعیین تعرفه؛ این یک قانون 10 ساله است که متاسفانه اجرا نمی شود و پابرجاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، همزمان با میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار تصمیم گرفتیم با دو پرستار که در حوزه سلامت در شهرستان زاهدان فعالیت می کنند، میزگرد کوتاهی داشته باشیم.

با سلام و تشکر از شرکت در میزگرد، لطفا یک بیوگرافی کلی در مورد خودتان بدهید؟

ابتدا میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار را به همه مردم به ویژه پرستاران عزیز تبریک و تهنیت عرض می نمایم. من سید معین هاشمی پرستار بازنشسته با ۲۸ سال سابقه کار هستم.

ولادت بانوی بانوی کربلا، پرچمدار نهضت عاشورا پس از شهادت امام حسین (ع)، حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار مبارک باد. فاطمه عیالوار، مدیر ارشد، در بیمارستان امام علی (ع) کار می کنم.

روز میلاد حضرت زینب (س) روز پرستار نامیده شده است.

هاشمی ادامه داد: در جامعه ما مرسوم است که مشاغل را به مناسبت های مختلف نام گذاری می کنند، تفاوت مهم نامگذاری با شغل پرستاری این است که حضرت زینب (سلام الله علیها) در زندگی شخصی و مدیریتی خود ویژگی های بارز بسیاری داشتند. و مهم بودند که هر مردی در جایگاه خودش ارزشمند است، باید از صبر، تحمل سختی یا حادثه عاشورا از نحوه رسیدگی به مجروحین و مدیریت صحنه از این بانوی بزرگ درس گرفته و در عمل به کار گیرد. .


3ffe447c 46d3 40dd a8b2 2c26bdbc514c خبر خاکستری

عیالوار افزود: صبر و استقامت حضرت زینب(س) زبانزد است، ایشان با رهبری واقعه عاشورا را برپا کردند، سیرت و سیره ایشان را باید در زندگی و کار به ویژه پرستاران در دلجویی از بیماران، مجروحان و زندانیان رعایت کرد. واقعه کربلا را مثال بزنند و از آن استفاده کنند.

گاهی پیش می آید که بی احترامی و عصبانیت ناخواسته توسط بیماران یا همراهان بیمار مشاهده می شود. تو هم عصبانی هستی؟

عیالوار در پاسخ به این سوال گفت: البته زمانی که بیمار بیقرار است یا یکی از نزدیکان او دچار مشکل شده یا در حالت حاد بیماری است، ممکن است پرخاشگر شود، ناراحتی ایجاد کند یا صدایش را بلند کند. ما پرستاران این رفتار و حرکات را دیده‌ایم، اما قاطع هستیم و تلافی نمی‌کنیم، وضعیت را برایشان توضیح می‌دهیم و آنها را حفظ می‌کنیم.

در اسرع وقت اقدامات اساسی را برای بیمار انجام می دهیم، زیرا زمانی که بیمار بداند تحت درمان ایمن است و تیم پزشکی به وظایف خود عمل کند، احساس آرامش می کند.

هاشمی همچنین با اشاره به اینکه به عنوان یک انسان می توانیم عصبانی شویم و این ویژگی جزء ذات انسان است، گفت: بیماران نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ما پرستاران به دلیل وظیفه خطیری که داریم، این عصبانیت را کنترل کرده و خواهیم کرد، مواردی بوده که منجر به الفاظ ناپسند بیمار شده است، اما پرستاران تلاش کرده و خود را کنترل کرده اند که بازخورد مثبتی نیز در جامعه دارد. .



شیرین ترین و تلخ ترین خاطره خدمتتان را تعریف کنید؟

این پرستار بازنشسته با اشاره به اینکه رشته پرستاری یک رشته دانشگاهی آمیخته با علم و هنر و از همه مهمتر عشق و تلاش است، گفت: تفاوت حرفه پرستاری با سایر مشاغل بعد انسانی است که باید بسیار به چشم بیاید زیرا ما به همسایه خود کمک می کنیم ، ما مراقبت و خدمت می کنیم.

خاطرات شیرین و تلخ در دنیای شیردهی فراوان است. من با تجربیات تلخ زیادی روبرو شده ام که سعی می کنم آنها را به خاطر نیاورم زیرا صحبت در مورد جزئیات آنها برایم سخت است. اما موضوع زلزله بم و رسیدگی به حادثه دیدگان این منطقه در هنگام اعزام به زاهدان بسیار دردناک و دردناک بود چرا که در این حادثه بسیاری از هموطنان خود را از دست دادیم، حوادث تروریستی که گاها در شهر اتفاق می افتد و مجروحین را به شهادت می رساند. و شهدای آورند یا تصادفات غیرمترقبه و جاده ای در روستاها که منجر به تلفات جانی می شود. بدتر از همه اپیدمی های مسری مانند آنفولانزا و کرونا بود که تعداد زیادی از مردم را تحت تأثیر قرار داد. اینها بخشی از خاطرات تلخ خدمتم است.

شیرینی هایی در این شغل وجود دارد که مهم ترین آنها رضایت مردم و بیماران است، نوع خدمات مهم نیست، اما وقتی می بینیم مردم از خدمات ارائه شده راضی هستند خوشحال می شویم زیرا وظیفه و کمک ما بوده است. باعث رضایت خانواده شد.


3fe8e753 fe2e 4786 8a19 610f06ee84cc خبر خاکستری

عیالور این پرستار همچنین ادامه داد: لبخند رضایت بیمار برای ما شیرین ترین خاطره و لحظه است. اما خاطرات تلخ بیشتر در ذهن می ماند. متاسفانه بحران کرونا خاطرات تلخ بسیاری را برای حرفه پرستاری به جا گذاشته است، زیرا شاهد از دست دادن پدر، مادر، فرزند و یا تمام اعضای خانواده در کنار هم بوده ایم و این صحنه ها برای ما بسیار ناراحت کننده و غم انگیز است. روزهای بسیار سختی را در دوران کرونا گذراندیم و خدا را شکر که خواهران سفید شدند.

کمی از نگرانی هایتان بگویید؟

صحبت از نگرانی ها باید منجر به رفع نگرانی ها شود، اگر صحبت از نگرانی ها منجر به حل مشکل نشود، تکرار است. این را «هاشمی» بیان کرد و ادامه داد: در حرفه پرستاری که مهم و تاثیرگذار است، قوانینی متناسب با جایگاه او وضع می شود و برای اجرای آن از کارشناسان و نخبگان متخصصی که تجربه دارند، استفاده می شود. در طول دو دهه گذشته، ما قوانین پرستاری خوبی داشته ایم که برخی از آنها عبارتند از قانون بهبود بهره وری، کاهش ساعت و تنظیم نرخ. اگرچه قانون تعرفه ها 10 سال است که در قانون است، اما متأسفانه اجرای آن اجرایی نشده و به قوت خود باقی است. اما نکته قابل درک در این زمینه این است که وقتی اجرای قانون با موانعی همراه باشد بر کار پرستاران اثر گذاشته و انگیزه را کاهش می دهد.

به گفته وی؛ پرستاری شغل سختی است زیرا بر اساس شیفت هایی که در روزهای غیرمعمول، تعطیلات یا تعطیلات و غیره ارائه می شود، انتظار می رود با توجه به مشکل و دغدغه پرستار پوشش داده شود. کمک به پرستار کمک به جامعه، سلامت جامعه و مردم، کمک به حوزه سلامت و بهداشت است که اگر این دغدغه ها و مشکلات به درستی اعمال شود، این جامعه همچون گذشته در خط مقدم خدمات قرار می گیرد. با انگیزه و کیفیت بیشتر کار بهتر و بهتر می شود.

اما هاشمی از مسئولان خواست که مهاجرت پرستاران را جدی بگیرند و برای حل این مشکل چاره ای بیندیشند.

عیالوار با تاکید بر سخنان همکارش با اشاره به اینکه در همه رشته ها و حرفه ها کمبود نیروی کار وجود دارد و پرستاران نیز از این کمبود مستثنی نیستند، گفت: نیاز جامعه رو به رشد است، جمعیت به گفته افرادی که وارد جامعه می شوند به سمت جوان شدن گرایش دارد. نیازهای پزشکی، بالینی و غیره داشته باشیم که باید آنها را پوشش دهیم. پرستاران ثابت کرده اند که در دوران کرونا حتی با کمبود نیرو هم می توان کار کرد، اما مسئولان باید با دید وسیع تری به این حرفه نگاه کنند و در صورت احراز حقوق و امتیازات، نرخ، معوقه و … را تعیین کنند. ..ن. .، همانطور که تاکنون همکاری و همکاری داشته اند. پیگیر باشید و ادامه دهید.



بهترین هدیه ای که در این سال ها گرفتید چه بود؟


هاشمی در پاسخ به این سوال افزود: بهترین هدیه برای روز پرستار در طول سالیان گذشته، صبر، دوستی و تحمل خانواده ام نسبت به کارم بوده است. با درک و حمایت خود باعث شدند با اشتیاق و اشتیاق بیشتری کار کنم، این کار را به گونه ای انجام می دهم که همیشه در تمام بحران ها و سایر مواقعی که می توانم در کنار خانواده باشم کار می کنم، اما پرستاری را ترجیح دادم.

با این حال عیالوار گفت: بهترین و غم انگیزترین هدیه ای که در این سال ها دریافت کرده ام از دختر سه ساله ام بوده است. در یکی از عکس‌ها او من را در محیط بیمارستان کشیده بود، تنها در گوشه‌ای از آن صحنه ایستاده بودم. تنهایی فرزندم غم انگیز است.



آخرین کلمه

عیالوار برای همه پرستاران آرزوی موفقیت و شفای عاجل برای بیماران کرد. و هاشمی گفت باید از فداکاری ها و جانفشانی های رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی درس بگیریم و نگذاریم خون شهدا پایمال شود.

به گفته این پرستار بازنشسته؛ قومیت، مذهب و مسائل سیاسی ملاک نیست، بلکه سربلندی کشور و پرچم، پیشرفت علمی و فکری کشور ملاک است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید