تعیین تکلیف واحد کاشی و سرامیک فرخس در دستور کار استانداری قرار گیرد.


ساعت: 12:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916669

نظری بیان کرد: خوداشتغالی و توانمندسازی داخلی باید در دستور کار قرار گیرد و آمادگی داریم به میزانی که در سرحس وجود دارد از مشاغل و کارگاه های خوداشتغالی حمایت کنیم و نهضت خوداشتغالی در سرحس آغاز شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تاس صبح، یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی در سفر یک روزه خود به شهرستان مرزی سرخس در دیدار با مردم سرخس در مصلی امام رضا علیه السلام اظهار داشت: در این سفر به شهرستان مرزی سرخس می گویند. برکت جمهوری اسلامی یاد و امانت ائمه و شهداست. دشمنان به دنبال نادیده گرفتن جوانان ما و بی اطلاعی از دستاوردهای انقلاب هستند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید برای رفع مشکلات تلاش کرد، به توانمندی های ویژه و مهم سرس اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت های قدیمی این منطقه کشاورزی است و همانطور که امام راحل فرمودند کشاورزی مرکز است. استقلال . تمرکز بر کشاورزی و دامپروری به کمک روش ها و فناوری های نوین علمی می تواند ما را در تولید و اشتغال موفق کند.


نهضت خوداشتغالی باید از سرحس شروع شود

وی افزود: خوداشتغالی و توانمندسازی داخلی باید در دستور کار قرار گیرد و آمادگی داریم به تعداد مشاغل و کارگاه های خوداشتغالی در سرحس حمایت کنیم و نهضت خوداشتغالی باید در سرحس آغاز شود.

نظری در بخشی دیگر از سخنان خود به افزایش و ارتقای ظرفیت ترانزیتی در سارگس اشاره کرد و گفت: تکمیل زیرساخت ها باعث افزایش سرمایه گذاری می شود، تکمیل جاده یکی از مصوبات رئیس جمهور است و در حال حاضر دو پیمانکار مشغول به کار هستند و مسائل مربوط به جاده باید از طریق معاونت سازندگی استانداری پیگیری شود تا کار به تاخیر نیفتد.

استاندار خراسان رضوی از افزایش ظرفیت ریلی سرحس خبر داد و بیان کرد: در تدارک راه اندازی حمل و نقل هوایی به صورت ترانزیتی هستیم و این موضوع با توجه به وجود زیرساخت ها در این حوزه در سرحس در دستور کار جدی ما قرار دارد.

وی گفت: سرحس ظرفیت های زیادی در حوزه گاز دارد که مردم باید از آن بهره ببرند و تا سال آینده تمام روستاهای سرحس از نعمت گاز برخوردار می شوند.

نظری با تاکید بر اینکه علت رکود واحدهای تولیدی فرخس باید به دقت بررسی شود، تصریح کرد: فرماندار شهرستان باید واحد کاشی و سرامیک را به منطقه ویژه اقتصادی فرخس واگذار کند. گزارشی که به ما داده شده خوب نیست. این واحد تولیدی تسهیلات دریافت کرد و کار را رها کرد و اقدام خاصی انجام نداد.


در سرحس حدود 4000 متقاضی کار وجود دارد

فرماندار سرحس در این جلسه با اشاره به پروژه جاده سرحس گفت: شرکت های توس عامر و دی به عنوان دو شرکت پیمانکار جاده سرحس موظفند طی یک برنامه یک ساله بار ترافیکی مزداوند به گنبدلی را کاهش دهند.

حسن نوری زاده با اشاره به وجود حدود 4000 متقاضی کار در سرحس گفت: تلاش ما جذب نیروهای بومی در بخش ها و پروژه های مختلف است، طرح هایی که امروز در منطقه ویژه اقتصادی سرحس راه اندازی شد می تواند نیروهای بومی شهرستان را به کار گیرد.

وی گفت: آب شرب 16 روستا با کمک قرارگاه محرومیت زدایی سپاه تامین شد و این روستاها آب پایدار گرفتند که به روستای بزنگان و 5 روستای تابعه باز شد.

فرماندار سرحس در بخشی دیگر از سخنان خود به کشاورزی و دامپروری اشاره کرد و اظهار داشت: 50 درصد شغل مردم سرحس کشاورزی و دامپروری است که با توجه به خشکسالی های اخیر نیازمند تسهیلات ویژه و اعطای وام هستند.

وی ادامه داد: برای چاه های آب کشاورزی شهرستان نیازمند جلسه ای با مدیرکل جهاد کشاورزی و مدیرکل آب منطقه ای و نماینده قانونی آستان قدس رضوی هستیم.


برای برچسب گذاری در فرنس به اعتبار ویژه نیاز داریم

در این دیدار سید احسن قاضی زاده هاشمی با اشاره به سفر وزیر جهاد کشاورزی به سرحس گفت: وزیر جهاد کشاورزی برای کمک به کشاورزی این شهرستان اعلام آمادگی کرد ضمن اینکه آستان قدس رضوی نیز آماده کمک و همراهی است. حوزه کشاورزی شهرستان به عنوان یک حوزه زیرساختی.

نماینده مردم سرخس در مجلس در ادامه به منشاء ریزگرده سرخس اشاره کرد و گفت: ریزگرده سرخس منشاء داخلی و خارجی دارد و در خصوص منشاء خارجی نیز دولت ترکمنستان این موضوع را پذیرفته و دانشگاه فردوسی مطالعاتی را انجام داده است. .

وی افزود: برای معدن نیازمند اعتبار ویژه ای هستیم و از استاندار محترم تقاضا داریم این کمک ویژه را در وام های محرومیت زدایی در استانداری برای وزارت نفت، منابع طبیعی و آستان قدس رضوی در نظر بگیرند.

بازدید از روند اجرای چندین پروژه عمرانی به ویژه تونل های جاده حدید سرحس – مشهد، بازدید از چاه شماره یک میدان گازی توس، بهره برداری از پروژه آبرسانی روستای بزگان، لایروبی و آغاز اجرای 9 طرح سرمایه گذاری در ویژه نا منطقه اقتصادی سرخس با 10 هزار میلیارد ریال اعتبار، دیدار با خانواده معظم شهدا و دیدار با مردم شهرستان سرخس و روستای بزنگان، بازدید از مرکز رشد و نوآوری سرخس و بازدید از اردوگاه اشتغال و سرمایه گذاری در این شهرستان از برنامه های خراسان بود. سفر یک روزه استاندار رضوی به شهرستان سرحس.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید