تعیین جدول زمانی برای مذاکرات ایران اقدامی هوشمندانه است/ لابی آمریکایی-صهیونیستی; به دنبال نفوذ در مذاکرات باشید

ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789402

حسن هانی زاده گفت: در مذاکرات قبلی کشورهای اروپایی تضمینی برای پایان مذاکرات به ایران ارائه نکرده بودند اما در این مدت مذاکره کنندگان کشورمان ضرب الاجلی را برای اتمام مذاکرات تعیین کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با مرآت با اشاره به دور جدید مذاکرات در وین گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی و کارگروه های همراه آن تمامی جوانب حقوقی، سیاسی و اقتصادی را بررسی و نکات و موضوعات مبهمی را مطرح کرده اند.

وی افزود: کارگروه فنی در وین وارد مذاکرات شد و توانست به خوبی از حقوق فنی کشورمان صیانت کند.

وی افزود: در شش دور اخیر مذاکرات، کشورهای اروپایی تضمینی به ایران نداده اند که مذاکرات چه زمانی به پایان می رسد، اما در آن دوره، مذاکره کنندگان ما ضرب الاجلی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات تعیین کرده اند.

این کارشناس ارشد امور بین الملل جدول زمانی تعیین شده از سوی تیم مذاکره کننده ایرانی را هوشمندانه توصیف کرد و افزود: مذاکرات نباید به تعویق بیفتد و باید ظرف یک ماه به پایان برسد و کشورهای اروپایی نیز در مورد توافقات مذاکره نکنند.

هانی زاده با بیان اینکه این دوره از مذاکرات پیشرفت نسبی داشته است، گفت: یک سری ابهامات در سانتریفیوژهای تاسیسات اراک وجود داشت که کارگروه فنی در تلاش است با ارائه اسناد، کشورهای اروپایی را متقاعد کند.

وی گفت: به همین دلیل مذاکرات در وین به حالت تعلیق درآمده است تا طرف های اروپایی بتوانند زمان بیشتری را صرف بررسی آن کنند.

در زمینه حقوقی کارگروه ها توانستند شواهدی مبنی بر خروج آمریکا از برجام در سال 2018 و نقض آشکار برجام و ماده 36 که نوعی آیین نامه اجرایی برای نقض برجام است ارائه کنند. توافق.» او گفت.

هانی زاده گفت: آمریکایی ها در تلاش هستند تا موضوعات دیگری مانند نفوذ ایران در منطقه و قدرت موشکی ایران را تحت فشار رژیم صهیونیستی وارد مذاکرات کنند. چارچوب نهایی خواهد بود و هیچ موضوع جدیدی مورد بحث قرار نخواهد گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی ها برای جلب رضایت لابی صهیونیستی تلاش می کنند، اما تیم مذاکره کننده آمریکا در دولت بایدن نظر خود و سفر اخیر وزیر خارجه اسرائیل به کشورهای اروپایی را برای الهام بخشیدن به رژیم صهیونیستی تغییر داده است. «به همین دلیل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید