تعیین زمان اجرای نهایی رتبه بندی معلمان

تعیین زمان اجرای نهایی رتبه بندی معلمان

پیش از این وزیر آموزش و پرورش با تشریح آخرین جزئیات و روند اجرای طبقه بندی معلمان 1401 گفت: چالش ها. مناظره های متعدد در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، در 23 اسفند 1400، رئیس جمهور آموزش و پرورش را اعلام کرد.

وی با تاکید بر انتظارات منصفانه جامعه مدرسین در خصوص طرح رتبه بندی گفت: علیرغم همه تلاش های صورت گرفته به نظر می رسد هنوز از نظر زمانی با اجرای طرح کمی تاخیر داریم و تنها دلیل آن این است که قوانین و مقررات مربوط به اجرا. خوشبختانه در دولت سیزدهم با حمایت رئیس جمهور مشکلات این طرح به سرعت برطرف شد و در نهایت طرح رتبه بندی به نتیجه رسید.

نوری با اشاره به اهداف طرح رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین است و مهم ترین هدف آن ارتقای کیفی نظام آموزشی کشور است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هدف اصلی این رتبه بندی افزود: طرح رتبه بندی علاوه بر افزایش حقوق و دستمزد معلمان، انگیزه «یادگیری دانش» و «رقابت علمی» را در جامعه معلمان ارتقا می دهد و این امر موجب افزایش توانمندی معلمان می شود. با امروز مقایسه می شود، بنابراین این توانایی در آموزش دانش آموزان بی تاثیر نخواهد بود و آنها را به اهداف سند و آموزش در سراسر حوزه سوق می دهد.

نوری گفت: ماده دوم در رتبه بندی فرهنگیان به تشریح سه صلاحیت معلمان عمومی، تخصصی و حرفه ای پرداخته و رتبه بندی را در هر مورد مشخص می کند.

وی گفت: در طرح رتبه بندی معلمان به پنج رتبه تقسیم شده اند. در نظر گرفته نشده است که این خطاها بر اساس اصلاحات انجام شده اصلاح شده است.

نمودارها را از ابتدای سال جدید اجرا کنید

نوری ادامه داد: اکنون با ابلاغ طرح رتبه بندی و بر اساس قانون، وزارت آموزش و پرورش موظف است ظرف یک ماه کاری آیین نامه مربوطه را تنظیم کند. امیدواریم پس از تصویب آیین نامه در هیأت وزیران، طرح رتبه بندی از ابتدای سال اجرایی جدید اجرایی شود.»

نوری با بیان اینکه ماده 1 این رتبه بندی به ارتقای کیفیت فرآیند آموزشی و ارتقای کرامت و همچنین ایجاد نظام پاداش مبتنی بر شایستگی و توسعه مستمر شایستگی عمومی و حرفه ای معلمان اشاره دارد، افزود: رتبه یک بار اما اکنون افراد هر 5 سال یک بار رتبه بندی می شوند و محدودیت سنی وجود ندارد، اما برای برخی که در مناطق محروم خدمت می کنند یا در مدارس استثنایی و ابتدایی معلم هستند، این رتبه هر سال 3 ماه است. به 4 سال کاهش می یابد و برای معلمانی که تاییدیه بنیاد نخبگان را دارند رتبه 3 ساله خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید