تعیین زمان مرگ با تراشیدن استخوان / توده اجساد ناشناس در ایالات متحده


ساعت: 19:45
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1812272

یک دانشمند پزشکی قانونی معتقد است که تراشیدن استخوان می تواند زمان مرگ را تعیین کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از « تیتریک » ; یک دانشمند پزشکی قانونی معتقد است که تراشیدن استخوان می تواند زمان مرگ را تعیین کند.

Hire Prokopio، دانشمند پزشکی قانونی و بیوتکنولوژیست مولکولی در دانشگاه نورثامبرلند در نیوکاسل، بریتانیا، ساعت های مولکولی را ردیابی می کند که می تواند به شناسایی بقایای اسکلتی کمک کند.

نومی با مته خود در یک آزمایشگاه آرام، فراتر از خرابه های در حال فساد یک مزرعه جسد در هانتسویل، تگزاس کار می کند.

با هر برشی که روی استخوان های انسان ایجاد می کند، مقدار کمی ماده آزاد می کند و قطعه ای را در لوله آزمایش جمع می کند. این گرد و غبار گرانبها سرنخ هایی از زمان مرگ یک اهداکننده و سن آن فرد در هنگام مرگ به دست می دهد.

در حال حاضر، زمان مرگ یک فرد با روش های نسبتا ذهنی مانند تجزیه و تحلیل حشرات استخوانی و درجه هوازدگی ارزیابی می شود.

پروکوپیو گفت که این غیرمعمول نیست که تحلیلگران به نتایج متفاوتی در مورد استخوان برسند. این مشکلات باعث شد که او به دنبال پروتئین ها و مولکول های دیگری در استخوان بگردد که بتواند روشی عینی و قابل اعتماد برای اندازه گیری زمان ارائه دهد.

1ceb26c4 6011 4aea a7c1 6a3768ae0cb3 خبر خاکستری

او و همکارانش قبلاً کشف کرده بودند که روش‌های مختلفی وجود دارد که از طریق آنها می‌توان از پروتئین‌های استخوان برای ردیابی زمان استفاده کرد.

هنگامی که پروتئین های خاصی تجزیه می شوند، یکی از اسیدهای آمینه آنها (آمینه های سازنده پروتئین ها) یک گروه شیمیایی خاص را طی ماه ها و سال ها از دست می دهد.

این قطعات گم شده ممکن است محققان را از مدت زمان تجزیه پروتئین آگاه کند. در این میان جمعیت پروتئین ها و ترکیب آنها پس از مرگ تغییر می کند.

پروکوپیوس امیدوار است در نهایت نشانگرهایی را که می یابد در یک مدل یا معادله کامپیوتری که زمان مرگ را تخمین می زند وارد کند.

روزی، چنین ابزاری می تواند به حل انبوه اجساد ناشناس در جهان کمک کند.

به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، سالانه حدود 4400 جسد ناشناس تنها در این کشور وجود دارد که 1000 جسد پس از یک سال ناشناس باقی می مانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید