تعیین میزان حق الزحمه مربیان

تعیین میزان حق الزحمه مربیان

واحدی نماینده مردم مناطق 5 گانه خراسان شمالی در شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه لایحه ارزشیابی معلمان به قانون تبدیل شده است، اجرای این طرح را دارای مشکلات فراوانی دانست. و باعث نارضایتی معلمان شد در این زمینه انتقادات زیادی داشتیم.
وی با بیان اینکه بجنورد به دلیل ازدحام ناشی از مهاجرت در حوزه آموزشی تحت فشار است، ادامه داد: در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی تلاش کردیم مشکل مدارس را حل کنیم اما پس از مهاجرت مردم به مرکز استان، این مشکلات افزایش یافته است.
عضو کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی، مصوبات آموزش و پرورش بیشترین آمار سفر هیئت دولت به استان ها را به خود اختصاص داده است. جمعیت دانش آموزی استان و افزود: 93 میلیارد تومان از سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی برای مدارس بجنورد برداشت شد که در دو هفته گذشته 46 میلیارد برای آن اختصاص یافت.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوعات مربوط به رتبه بندی معلمان، صندوق ذخیره فرهنگیان و انتصابات از جمله سوالاتی است که از وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس مطرح می شود. وی گفت: تا زمان ارائه قانع کننده اگر از وزرا پذیرایی نکنم سوال خود را پس نخواهم گرفت.
وحیدی با تاکید بر اینکه تعطیلی مدارس راه حل نهایی نیست، افزود: تعطیلی مدارس در دوران کرونا آسیب جدی به آموزش و پرورش وارد کرده است و اتفاقات اخیر به همگان ثابت کرده است که آموزش و پرورش مهمتر از آموزش و پرورش است.
یکی از اعضای فراکسیون راهبردی شورای اسلامی، رتبه بندی معلمان را کمبود نظام آموزشی عنوان کرد، گفت: پاداش معلمان بازنشسته در سال آینده 50 هزار میلیارد تومان است که باید در بودجه دیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید