تغذیه حیف باعث افزایش جمعیت سگ های ولگرد در شهرستان زنجان شده است/ ماهانه بیش از 150 قلاده سگ ولگرد از سطح شهر جمع آوری می شود.


ساعت: 12:05
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901820

معاون خدمات اجتماعی شهرداری زنجان با بیان اینکه ماهانه بیش از 150 قلاده سگ ولگرد از شهر زنجان جمع آوری می شود، گفت: تغذیه حیوانات ولگرد در نقاط مختلف شهر مشکلاتی از جمله پرورش این سگ های ولگرد و افزایش جمعیت آنها را به همراه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامحسن احمدی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی تصریح کرد: سازمان متولی جمع آوری سگ های ولگرد از سطح شهر، مدیریت پسماند شهری است و در این راستا دو اکیپ از پیمانکاران خصوصی و همکاران شهرداری به طور مستمر در سطح شهر گشت زنی می کنند و در صورت برخورد با حیوانات ولگرد اقدام به جمع آوری آنها می کنند.

وی افزود: متاسفانه بر اساس گزارش هایی که در شهرها و روستاها وجود دارد، به دلیل محدودیت هایی که در نحوه امحای و جمع آوری وجود دارد، سگ های ولگرد صید و در داخل شهر رهاسازی می شوند، علاوه بر این به دلیل شرایط خاص ایجاد شده است. توسط سازمان های حمایت از حیوانات کار در شهرداری نیمه تمام است و پیمانکار وجود ندارد که این امر باعث افزایش جمعیت سگ های ولگرد شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با اشاره به اینکه با توجه به میزان تولید مثلی که سگ ها دارند و سالانه 12 لیتر توله به دنیا می آورند، تعداد سگ های ولگرد در سطح شهر افزایش یافته است، گفت: در باغ شهر و باغ های جنوبی زنجان که از هم جدا شده اند. در هر منطقه کوچک یک حیوان مخصوصا در فصل تابستان پرورش داده می شود و در فصل پاییز این حیوانات رها می شوند و برای تحویل غذا به شهر می آیند.

وی بیان کرد: تغذیه و تهیه غذای بی رویه به حیوانات ولگرد دلیلی بر رویت بیشتر سگ های ولگرد در اکثر نقاط شهر به ویژه در شهرک های اقماری است.

احمدی با بیان اینکه ماهانه 150 تا 400 لیتر سگ ولگرد از سطح شهر جمع آوری می شود، گفت: سگ های ولگرد پس از جمع آوری، با توجه به دستورالعمل سگ های بیمار و بی مصرف، معدوم شده، عقیم می شوند، اما سگ های اصیل نگهداری می شوند و در اختیار مردم قرار می گیرند. که تقاضای سگ می کنند.آنها نگهبان هستند، به آنها داده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید