تغییرات شگفت انگیز ایران در جام جهانی

جای خالی کاپیتان

مهمترین غایب تیم ملی کریم انصاری فرد است. یکی از کاپیتان های تیم ملی که در سال های اخیر جایگاه ثابتی در اردوهای ایران داشت و یکی از بازیکنان مورد علاقه کارلوس کی روش محسوب می شد. انصاری فرد در این فصل در عمان شرایط خوبی داشته و موفق شده 4 گل در لیگ قبرس به ثمر برساند و 6 گل برای هم تیمی هایش به ثمر برساند. 10 گل او را به یکی از بازیکنان ثابت عمان تبدیل کرد. او همچنین رکورد 2 گل در 2 بازی در جام حذفی را دارد و تنها گل خود را مقابل منچستریونایتد در لیگ اروپا به ثمر رساند. انصاری فرد در آخرین بازی عمان یکی از دو گل تیمش را به ثمر رساند اما این موضوع باعث نشد که کلانویی او را در لیست بلندبالای دعوت شده به تیم ملی قرار ندهد.

دورتر و دورتر

یکی دیگر از غایبان غیرمنتظره تیم ملی امیر عابدزاده است. عابدزاده با پایان حضور دراگان اسکوچیچ به تدریج از دروازه بان سوم ایران به دروازه بان اصلی تیم ملی تبدیل شد. گل های ضعیفی که او به کره جنوبی و الجزایر زد، نقش مهمی در اخراج اسکوچیچ داشت. پس از بازگشت کارلوس کی روش، عابدزاده به نیمکت بازگشت و در جام جهانی پس از علیرضا بیرانوند و حسین حسینی، سومین دروازه بان ایران بود. با آمدن گالنویی شرایط برای او بدتر شد و سرمربی جدید ایران حسین پورحمیدی را بر او ترجیح داد.

غایب اجباری

مرتضی پورعلیگنجی و مجید حسینی زوج دفاعی ایران در جام جهانی قطر بودند. مدافعانی که هر دو به دلیل مصدومیت نتوانستند در لیست کلانوی قرار بگیرند. علی کریمی هم همین شرایط را دارد و برای مشخص شدن اینکه کلانوی به او علاقه دارد یا نه باید منتظر بازگشت او از مصدومیت بود. سامان کودوس در فهرست مدعوین کلانوی به تیم ملی قرار گرفت، البته به خواست خودش در این اردو غایب بود. مجید حسینی هم مانند کودوس در لیست بازیکنان کلانوی قرار داشت اما بقیه بازیکنان پس از بازگشت شرایط نامشخصی برای حضور در تیم ملی دارند.

آسیب نگران کننده

غیبت میلاد محمدی در لیست تیم ملی قابل پیش بینی بود. محمدی که قبل از جام جهانی به بازیکن ثابت آکورد تبدیل شد و در بیشتر بازی های این تیم حضور داشت، پس از بازگشت از تیم ملی دچار مصدومیت شد و 11 بازی را برای تیمش در لیگ یونان از دست داد. محمدی به تازگی از مصدومیت بازگشته و در بازی های اخیر آاک روی نیمکت بوده است. فعلا گالنویی تصمیم گرفته او را به تیم ملی دعوت نکند.

خاموش کردن پدیده

محبوب ترین گزینه کی روش در جام جهانی این بود که ابوالفضل جلالی را به جای امید لوفافکن به قطر ببرد. جلالی وقتی فرصت بازی مقابل آمریکا را پیدا کرد عملکرد خوبی داشت. بعد از جام جهانی همه چیز برای او خوب پیش نرفت. جلالی چند هفته مصدوم بود و سپس بیشتر بازی های تیمش را از روی نیمکت یا سکوها تماشا کرد. او در 12 هفته گذشته تنها 36 دقیقه برای استقلال بازی کرد و طبیعی بود که دیگر جایی در لیست تیم ملی نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید