تغییرات قیمت کالاهای اساسی در بهمن ماه / کدام کالاها گران شدند؟

تغییرات قیمت کالاهای اساسی در بهمن ماه / کدام کالاها گران شدند؟

مرکز آمار با اعلام تغییرات قیمت محصولات غذایی در مناطق پرجمعیت اعلام کرد: در گروه «گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن» جایگاه‌های «گوسفند» با 21.8 درصد و گوشت گاو یا گوساله با 13.2 در صد قرار گرفته است. درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

مرکز آمار هنگام انتشار گزارش میانگین قیمت محصولات غذایی منتخب مناطق شهری کشور در بهمن ماه 1401 اعلام کرد: در گروه «گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن» جایگاه «گوشت گوسفندی» با 21.8 درصد، گوشت گاو یا گوساله 13. 2. بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل، ماهی قزل آلا 12.2 درصد بوده است.

در بهمن ماه 1401 میانگین تغییرات قیمت محصولات غذایی منتخب برای گروه های مختلف مواد غذایی در شهرهای کشور به شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه اقلامی که بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند، «برنج درجه یک خارجی» با 5.2 درصد و «رشته آش» 3.2 درصد است.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده های آنها:

در این گروه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گوشت گوسفند با 21.8 درصد، گوشت گاو یا گوساله 13.2 درصد و ماهی قزل آلا 12.2 درصد بوده است.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «شیرخشک» 1.3 درصد و «کره پاستوریزه» 0.8 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به «تخم مرغ ماشینی» با 1.9- درصد بوده است. و “شیر پاستوریزه” -0.1 درصد بود.

میوه ها و مغزها:

در این گروه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «انار» 17 درصد، «موز» 11.9 درصد، «هندوانه» 7.2 درصد و «پسته» 6.9 درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «فلفل» با 31.1 درصد، «بادمجان» با 26.2 درصد، «خیار» با 23.7 درصد و «پیاز» با 22.5 درصد است.

تغییرات قیمت کالاهای اساسی در بهمن ماه / کدام کالاها گران شدند؟

شکر، نوشیدنی ها و سایر غذاها:

در این گروه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «نوشابه های گازدار» با 5.7 درصد و «چای خارجی بسته بندی شده» 1.6 درصد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید