تغییر بلوار شهید بهشتی اردکان از نظر ترافیکی اشتباه است


ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883745

عطاری گفت: تغییرات بلوار شهید بهشتی اردکان و حذف قطعه از بلوار از نظر ترافیکی اشتباه بوده و افزایش تصادفات رانندگی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن اطری کارشناس مهندسی راه و مشاور شهردار اردکان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص بهسازی بلوار شهید بهشتی و موضوع قطع درختان کاج در این بلوار، گفت و گو کرد. گفت: نظر من را در مورد تغییر بلوار شهید بهشتی اردکان جویا شدند. من این را از منظر ترافیک نادرست اعلام کردم.

وی افزود: در همان زمان در شورای ترافیک شهر اردکان در خصوص قطع درختان و آسیب های زیست محیطی اختلاف نظر وجود داشت که در نهایت به رسانه ای شدن موضوع منجر شد.

یک کارشناس مهندسی حمل و نقل تصریح کرد: اما آنچه مسلم است این اقدام از نظر ترافیکی اشتباه است و اگر مسئولان شهری اصرار زیادی دارند که این اقدام انجام شود چرا که در طرح تفصیلی این بلوار ارتفاع بالایی است. -سرعت راه باید به کمیسیون ماده پنج برود و در صورت تایید هیات ترافیک استان باید در مورد مسائل زیست محیطی تصمیم گیری شود.

اطری تاکید کرد: من به عنوان کارشناس رسمی دادگستری مهندسی راه قاطعانه می گویم که این کار اشتباه است و به هیچ وجه توجیه ترافیکی ندارد و در صورت انجام این اقدام سطح کارایی این بلوار کاهش یافته و باعث ایجاد خطر و تصادف می شود. او می کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به 20 خط وارد بلوار کندور می شود، اما در صورت حذف قطعه کندور، این خطوط مستقیماً وارد بلوار می شود و این امر باعث افزایش تصادفات رانندگی می شود، بنابراین چنین اقدامی کاملاً منطبق بر مهندسی اصول ترافیکی است. تناقض.

مشاور شهردار اردکان بیان کرد: از نظر زیست محیطی به عنوان شهروندی که چندین سال است در این شهر زندگی می کنم معتقدم قطع درختان کاج 50 ساله نمی تواند منطقی باشد به ویژه اینکه کاج به خوبی اکسیژن را جذب می کند.

اطری بیان کرد: برخی می گویند آمریکایی ها کاج را به ایران آورده اند اما به گفته کارشناسان کشاورزی ما جنگل های کاج در گیلان داریم که بیش از 800 سال سابقه دارد و قبل از 800 سال هیچ آمریکایی نبود که بخواهد کاج را به ایران بیاورد. .

وی ادامه داد: در پارک چیتگر تهران همه درختان کاج وجود دارد و در بسیاری از نقاط کشور درختان کاج فراوانی وجود دارد و این درخت در بهبود عملکرد زیست محیطی شهرها نقش دارد، بنابراین قطع حدود هزار اصله درخت کاج در یک بلوار نمی تواند اثر منطقی داشته باشد.

اطری افزود: حتی اگر مسئولان محترم برای کاشت درختان دیگری مانند نخیلات 10 ساله در اردکان برنامه ریزی کنند، می توانند این درختان را در سایر نقاط شهر نیز بکارند زیرا در اردکان کمتر از یک پنجم با کمبود شدید فضای سبز مواجه هستیم. از روستا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید