تغییر هدف زمین کشاورزی منجر به وابستگی به خارجی ها برای تامین مواد غذایی می شود


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820905

یدلا مظاهری گفت: در کاربری کشاورزی و باغداری نباید تغییری ایجاد شود زیرا بهره وری کاهش یافته و به این ترتیب تامین مواد غذایی با مشکل مواجه شده و کشور در حال وابسته شدن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یدالله مظاهری مدیر امور اراضی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: با هماهنگی های انجام شده در سال 1400 و جلسات مکرر با دادستان شهرستان بروجن، مقرر شد با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی، آمایش اراضی، مدیریت جهاد کشاورزی، ساخت و ساز در محدوده این شهرستان هماهنگ شود. شهرستان و دادسرا.کاربرد قانون.
وی افزود: پس از جلسات متعدد با نماینده پروژه های مختلف از جمله پروژه داغران ناغنه به مساحت 210 هکتار مشخص شد که بیش از 100 مورد ساخت و ساز غیرمجاز انجام شده و مردم باید بتوانند تعیین تکلیف و گرفتن جهاد کشاورزی شهرستان بروجن گزارش شد اما انجام نشد و امروز این بناها تخریب شد.
مشاهری گفت: متأسفانه پس از گذشت بیش از یک ماه در این زمینه هیچ همکاری از سوی کشاورزان صورت نگرفته است. اراضی نگنه جزو اراضی ملی محسوب می شود و به بهره برداران اجاره داده می شود. تعدادی از این افراد اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کردند و باید مجوز می گرفتند به جهاد کشاورزی ارجاع و در نهایت در کمیسیون ماده 2 تصرف اراضی ملی و دولتی تصمیمات لازم اتخاذ شد.
مدیر امور اراضی چهارمحال و بختیاری افزود: اراضی ملی اجاره ای به اشخاص حقیقی و حقوقی برای بهره برداری تعیین شده و در زمان واگذاری همراه با دفتر برنامه ریزی می باشد و در این بروشور نوع اهداف، اجزاء و … مشخص شده است. طراحی، تعریف و بیان شد.
وی بیان کرد: اگر فردی بخواهد کاری متفاوت از سمت های تعریف شده در دفترچه انجام دهد باید درخواست اصلاحی ارائه کند که در صورت رعایت ضوابط و مقررات به دفترچه اضافه می شود.
مظاهری گفت: ما هم از تخریب این ساختمان ها ناراحتیم چون مردم هزینه کرده اند اما اگر زمینی با این قوانین در استان وجود دارد باید قبل از ساخت و ساز به جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند و مراحل قانونی و موانع را تکمیل کنند. برای تعمیر.
وی اذعان داشت: این موضوع که از سوی جهاد کشاورزی پروانه ساختمانی داده نمی شود شایعه است و ما در حال صدور پروانه ساختمانی هستیم که نیاز است.
مدیر امور اراضی چهارمحال و بختیاری گفت: امروز بر اساس تبصره دو ماده 10 قانون اصلاح کاربری اراضی کشاورزی و باغات برای جلوگیری از بروز حوادث دیگر در این حوزه، افراد باید قبل از اخذ مجوز اقدام کنند. هر ساخت و ساز .
مظاهری افزود: نباید تغییری در کاربری کشاورزی و باغداری ایجاد شود زیرا بهره وری کاهش یافته و در نتیجه تامین مواد غذایی با مشکل مواجه شده و کشور وابسته می شود. لازم به ذکر است که در دسترس بودن غذا و خاک سالم و کافی نباید تغییر کاربری های غیرهمگن که بستری برای تحویل غذا می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید