تفاوت مدیران اتحادیه فوتبال انگلیس بر سر کی روش

تیم ملی با تمام امیدها و آرزوهایی که داشت از مسابقات جهانی کنار رفت و از صعود به مرحله دوم بازماند. پس از حذف تیم ملی، کارلوس کی روش و دستیارانش مقصر شناخته شدند و بسیاری او را مقصر اصلی ناکامی تیم ملی دانستند.

در آن چند روز و پس از بازگشت تیم ملی از قطر، انتقادات علیه کی روش و همچنین فشار بر فدراسیون فوتبال بیشتر شد. اکثر مردم و متخصصان هر روز به کیروش حمله می کنند و او را گزینه مناسبی برای هدایت تیم ملی نمی دانند. اما پس از بازگشت تیم ملی از قطر و حذف ایران، مسئولان فدراسیون فوتبال هیچ واکنشی به ادامه همکاری با کی روش نشان ندادند. آنچه شنیدیم نشان می دهد که اختلافات در اتحادیه فوتبال به اوج خود رسیده است و بین مدیران ارشد اتحادیه فوتبال و سایر اعضای هیئت مدیره اختلاف نظر اساسی وجود دارد.

برخی از آنها مخالف ادامه همکاری با کی روش هستند و معتقدند به دلیل جو منفی علیه او و ناکامی تیم ملی در جام جهانی، فدراسیون نباید قرارداد سرمربی پرتغالی را تمدید کند.

از سوی دیگر عده ای در فدراسیون موافق ادامه همکاری با کی روش هستند و می گویند در صورت فرصت می تواند تیم ملی را در جام ملت های آسیایی پیش رو به موفقیت برساند. نکته جالب اینجاست که در میان مخالفان ادامه همکاری با کی روش دو طرف وجود دارد. عده ای از مربی ایرانی حمایت می کنند که خیلی عجیب است. این افراد می گویند سرمربی بعدی تیم ملی باید ایرانی باشد و بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی در جام ملت های آسیا انتخاب یکی از مربیان داخلی خواهد بود.

لازم به ذکر است که سرمربی ایرانی چندان مورد استقبال مردم و پیشکسوتان قرار نمی گیرد و اگر به گزینه های موجود نگاه کنیم متوجه می شویم که مربی ایرانی نداریم که تیم ملی را به موفقیت برساند. دسته دوم می خواهند مربی خارجی استخدام کنند.

به هر حال، در فدراسیون درباره ماندن یا رفتن کی روش اختلاف نظر شدیدی وجود دارد و یکی از دلایل عدم واکنش آنها به این موضوع است. کی روش ایران را ترک کرده است اما امیدوار است قراردادش با اتحادیه فوتبال انگلیس تمدید شود و بتواند در جام ملت های آسیا روی نیمکت تیم ملی بنشیند. شرایط تیم ملی به گونه ای است که نباید وقت تلف شود و اتحادیه فوتبال باید هر چه زودتر تکلیف تیم ملی را روشن کند تا سرمربی تیم ملی برای حضور قدرتمند در آسیا برنامه ریزی های لازم را انجام دهد. جام ملت ها به زودی امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید