تفکیک و تعامل نیروها وضعیت کشور را بهبود می بخشد/ معرفی هدفمند عزل و نصب به جامعه آسیب می زند


ساعت: 20:34
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842321

نماینده مردم راش و حومم در مجلس با بیان اینکه معرفی هدفمند عزل و مونتاژ به جامعه آسیب می زند، گفت: مسئولان از نظر مشورتی نمایندگان بهره مند می شوند چرا که نماینده متعلق به شهرستان خود است و شناخت کافی نسبت به موضوع دارد. مردم و ظرفیت شهر، بنابراین باید هر دو جنبه را در نظر گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «محمدرضا احمدی سنگری» نماینده مردم رشت و حومم در گفت‌وگوی 17 دی در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس، گفت: رهبر معظم انقلاب در بخش دوم خود در سخنرانی، افراد باید از نظر مشورتی نمایندگان بهره مند شوند، زیرا نماینده متعلق به شهر خود است و شناخت کافی از مردم و ظرفیت شهر دارد، بنابراین هر دو جنبه باید در نظر گرفته شود.

وی در این خصوص به مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس در صورت عدم دخالت در انتصابات می توانند از وزیر و سایر مسئولین در صورت عدم انجام وظایف خود استیضاح کنند و در صورتی که نماینده ای مسئولی را تعیین کند، می تواند از وزیر و سایر مسئولین سوال کند. دیگر از مافوق سؤال نکنید.”

نماینده مردم راش و حومم گفت: این موضوع نباید مورد سوء استفاده برخی مسئولان قرار گیرد و جامعه را دچار بی ثباتی کند.

احمدی سنگری با بیان اینکه نمایندگان می توانند بهترین مشاور در این زمینه باشند، گفت: در نهایت تصمیم گیری در مورد انتصابات با قوه مجریه است.

وی ادامه داد: اگر با اطلاع نمایندگان رایزنی هایی انجام شود و افراد انقلابی، پاک و ضد فساد معرفی شوند، موفق خواهیم بود، اما اگر با هدایت افراد را برکنار و نصب کنند، قطعا جامعه متضرر می شود.

احمدی سنگری تصریح کرد: مدیر عامل استان باید بتواند کار خود را انجام دهد و اگر مشکلی پیش آمد نماینده هم می تواند کنترل کند.

نماینده مردم رشت و حومم در مجلس با اشاره به اهمیت «تفکیک قوا» گفت: همه باید به وظیفه خود عمل کنند و همه باید برای رفاه و معیشت مردم تلاش کنیم وگرنه در کار آنها دخالت خواهد کرد و هر نیرویی باید به وظیفه خود عمل کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید