تقویت روابط ایران با همسایگان نتایج مثبت اقتصادی را در پی خواهد داشت


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877835

کریمی گفت: در چند ماه اخیر شاهد حضور پررنگ سران همسایه در تهران بوده ایم که اتفاق مثبتی تلقی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا کریمی کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: یکی از اقدامات خوب و قابل تقدیر دولت سیزدهم در عرصه بیرونی توجه جدی به ظرفیت کشورهای همسایه در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی است. “.

وی افزود: در چند ماه اخیر شاهد حضور پررنگ سران کشورهای همسایه در تهران بوده ایم که اتفاقی مثبت تلقی می شود که قطعا نتایج مطلوبی برای کشور به همراه خواهد داشت.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: ارتباط با کشورهای همسایه منافع اقتصادی زیادی برای کشورمان به همراه دارد به طوری که در چند ماه اخیر آمارهای مختلف حکایت از افزایش چشمگیر صادرات ایران به کشورهای همسایه دارد.

کریمی گفت: بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، کشورمان با صادراتی نزدیک به 50 میلیارد دلار در سال 1400 رکورد صادرات غیرنفتی را شکسته است که اتفاق بسیار مهم و قابل توجهی است.

وی تاکید کرد: نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد این است که تجارت با همسایگان تحت تاثیر تصمیمات سیاسی آمریکا و کشورهای غربی قرار نخواهد گرفت. به عنوان مثال پس از خروج آمریکا از برجام، صادرات ایران به کشورهای اروپایی و حتی برخی از کشورهای آسیای شرقی مانند ژاپن و کره جنوبی کاهش قابل توجهی پیدا کرد، اما در کشورهای همسایه این اتفاق نیفتاد و حتی در برخی موارد باعث افزایش صادرات شد. به این کشورها

کریمی افزود: از نظر سیاسی و امنیتی، تقویت روابط با همسایگان پیامدهای مثبت قابل توجهی برای کشور ما خواهد داشت و حتی تهدیدات در منطقه غرب آسیا را کاهش می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید