تقویت روابط با کشورهای آفریقایی با جدیت و شدت بیشتری دنبال خواهد شد

ساعت: 14:25
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1803017

رئیس جمهور ایجاد و تقویت روابط با کشورهای آفریقایی را از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار روبرت دوسی وزیر امور خارجه توگو با بیان اینکه کشورهای آفریقایی دارای منابع طبیعی، مواد معدنی و نیروی کار غنی و مستعدی هستند، افزود: تهران متعهد به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی است، به عنوان مثال توگو در این کشور قرار دارد. منافع مشترک ملت ها

دکتر رئیسی با بیان اینکه غربی ها در طول تاریخ به دنبال استعمار و استثمار قاره آفریقا بوده اند و امروز به شکل های مختلف خواسته ها و علایق خود را به این شکل دنبال می کنند، خاطرنشان کرد: تلاش مردم این قاره برای حفظ استقلال ارزشمند و ارزشمند است. موفقیت آنها در گرو تأکید بر هویت ملی و فرهنگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی است.

رئیس جمهور گفت: کشورهای آفریقایی ظرفیت لازم برای توسعه و شکوفایی را دارند و جمهوری اسلامی ایران حامی استقلال، پیشرفت و شکوفایی مردم آفریقا است.

رابرت دوسی وزیر امور خارجه توگو نیز تاکید کرد که کشورش خواهان برقراری روابط گسترده و همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران است.

وی اطمینان دارد و امیدوار است که سیاست توسعه همکاری های اقتصادی با آفریقا از طریق مشارکت متقابل تقویت شود.

وزیر امور خارجه توگو با محکوم کردن تحریم‌های سخت غرب علیه دولت‌ها و ملت‌های مستقل تاکید کرد: ما خواستار همکاری مشترک با ایران برای فعال‌سازی توانمندی‌های خود در راستای منافع متقابل هستیم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید